מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

ראש מועצות ביהודה ושומרון פנו לחברי הכנסת מכל הסיעות הציוניות בכנסת ישראל, בבקשה להאריך את חוק הדין הפלילי ביו"ש כאשר יובא להצבעה ביום שני הקרוב.

הקריאה של ראשי המועצות מגיעה לאחר שהשבוע ירד החוק מסדר היום בשל העובדה שלא נמצא רוב בכנסת להעביר אותו.

"בימים האחרונים מתנהל השיח בכנסת על מניעה או התנגדות לכל הצעת חוק", כותבים ראשי המועצות במכתבם לסיעות הציוניות בכנסת. לדבריהם, "הדבר אפשרי כל עוד אינו פוגע בחיי היום יום של אזרחי המדינה. אנו אזרחי ישראל, משלמים מיסים כחוק, משרתים בצבא ועושים מילואים, חיים בסביבת חיים מאתגרת ופעילים בכל תחומי החיים בארצנו".

בהמשך המכתב מתארים ראשי הרשויות את הפגיעה החמורה שעלולה להיגרם מפקיעת החוק. "לצערנו עד להחלת החוק הישראלי ביו"ש ובדומה לרמת הגולן, אנו נדרשים לאישורו כל פעם מחדש. אי אישורו יגרום לכאוס מכל תחומי החיים, הן מבחינת הצד השיפוטי ההופך את האזרחים לנשפטים בבתי משפט צבאיים, ביטול מעצר ישראלי הנמצא ביו"ש על עברות פליליות בישראל והחשש להפיכת יו"ש לערי מקלט, ביטול זכות תושבי יו"ש לביטוח לאומי, לביטוח בריאות, ביטול האפשרות להיכלל בלשכות עו"ד, רו"ח וזכויות רבות החלים על תושבי ישראל ומצד שני גם ביטול החובות כלפי רשות המיסים, מע"מ ביטוח לאומי ועוד".

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

"אנו מבקשים ודורשים לא להפוך את חיינו לכאוס ולמנוע את הפגיעה הקשה בחיי 500 אלף תושבינו, אנו מבקשים כי חיי התושבים, שיגרת חייהם ימשכו כפי שהם היום ואנו קוראים לכל המפלגות בכנסת לתמוך בהארכת החוק" חתמו ראשי הרשויות את מכתבם.

ראשי המועצות שחתמו על המכתב: ראש העיר מעלה אדומים בני כשריאל, ראש מועצת דרום הר חברון יוחאי דמרי, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש העיר אריאל אלי שבירו, ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוויג וראש מועצת הר אדר חיים מנדל שקד.

נזכיר כי מאז מלחמת ששת הימים החוק הישראלי חל על יהודה ושומרון על ידי הוראת שעה שאותה יש לחדש מידי חמש שנים. במידה והחוק לא יעבור יהיו לכך השלכות חמורות על חייהם של תושבי יהודה ושומרון הכוללים ביטולי ביטוח בריאות, רישיונות מקצועיים, ירושה ועוד. כמו כן תושבי יו"ש ישפטו ויכלאו בכלא צבאי וכן עוד השלכות חמורות נוספות.