דוד אלחייני
דוד אלחייניערוץ 7

יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני המזוהה עם מפלגת תקווה חדשה מותח ביקורת חריפה על הליכוד ועל מפלגת הציונות הדתית שהצביעו נגד חוק תקנות יו"ש.

"מדובר בחוק שצריך להוציא אותו מחוץ לוויכוחים הפוליטיים, האידיאולוגיה לא מעניינת את חברי הליכוד", אמר בראיון לאולפן ynet.

עוד טען כי "יש חברי ימין באופוזיציה שפונים לראשי הרשויות ולוחצים עליהם לחצים לא מבוטלים למעול בתפקיד הציבורי שלשמו הם נבחרו, כי המהות שלנו כראשי רשויות היא לתת איכות חיים לתושבים שלנו. הפנייה של הליכוד אליהם בעצם גורמת להם למרוד בתפקיד שלהם".

"הם פוגעים בהתיישבות כדי לקדם אינטרס פוליטי שלהם ושל נתניהו. אני חושב שאם יש מישהו שבגד באמון הבוחרים שלו זה אותם ח"כים מהליכוד ומהציונות הדתית שבעצם יורקים על אותם בוחרים תושבי יו"ש", הוסיף.

לדברי אלחייני, "70% מתושבי יו"ש הצביעו בעד ימין, זה בסדר גמור שרבים מהם רוצים להחליף את הממשלה". אבל אנחנו מדברים על חוק שאמור לעלות בכנסת ולאפשר את מערכת היחסים בין מדינת ישראל לתושבי יו"ש. זה חוק שצריך להוציא אותו מחוץ לוויכוחים הפוליטיים, ואין לזה קשר לעובדה שאני תומך בגדעון סער. כיו"ר מועצת יש"ע וכראש המועצה האזורית בקעת הירדן אני צריך לדאוג אך ורק לאינטרס התושבים, בלי שום עניין פוליטי אחר. אין לזה שום קשר אם אני תומך או לא תומך בקואליציה, אני מדבר על איכות החיים ועל העובדה שאם החוק לא יעבור נהיה בכאוס".