הרב שאול דוד בוצ'קו ותלמידי הישיבה
הרב שאול דוד בוצ'קו ותלמידי הישיבהצילום: י. לוי, ישיבת הר הבית

כארבעים מתלמידי ישיבת 'היכל אליהו' שבכוכב יעקב עלו היום (רביעי) להר הבית בהובלת ראש הישיבה, הרב שאול דוד בוצ'קו, ובנו הרב יחזקאל בוצ'קו.

את קבוצת התלמידים הדריך הרב אלישע וולפסון, ראש כולל הר הבית, שהוא אחיינו של הרב בוצ'קו.
הרב וולפסון סיפר על הקשר המיוחד של המשפחה לעלייה להר הבית ואמר: "סבי הרב משה בוצ'קו זצ"ל, כתב מכתב לרב שאר ישוב הכהן זצ"ל, בו חיזק אותו בהשתדלותו בהקמת בית כנסת בהר הבית.

"כעת, בנו, הרב שאול דוד, מעודד ומחזק את העלייה בטהרה להר הבית ועולה בעצמו להר מספר פעמים בשנה. הסבא זכה והעלה את הישיבה ממונטרה שבשוייץ לארץ ישראל. כעת בנו זוכה להעלות את הישיבה להר הבית. ממש "ותחזינה עיננו בשובך לציון ברחמים", הוסיף הרב וולפסון.

הרב שאול דוד בוצ'קו, הרב שמשון אלבוים
הרב שאול דוד בוצ'קו, הרב שמשון אלבויםצילום: מינהלת הר הבית

הרב בוצ'קו כבר עלה להר הבית מספר פעמים במסגרות משפחתיות, אולם נמנע עד כה מלהורות לתלמידי ישיבתו לעלות להר הבית יחד. הפעם, לראשונה, נעתר ראש הישיבה לפניות ובקשות תלמידי הישיבה לעלות איתם בעליה ישיבתית מאורגנת.

לצורך כך התכוננו התלמידים במשך שנה בסדרת שיעורים שהעביר הרב בוצ'קו. "אלפיים שנה אבותינו התפללו לדבר הגדול הזה. כל אחד יתפלל גם על עצמו ועל משפחתו, ונתפלל על עם ישראל. נתפלל שיהיה שלום בישראל. נתפלל על גילוי השכינה, זה שאנחנו נמצאים פה עכשיו, זה גילוי שכינה אמיתי", אמר הרב בוצ'קו בכניסה להר הבית.

"מתקיים פה הנס הגדול של קיבוץ גלויות. קיבוץ גלויות זה גילוי שכינה. עלייה להר הבית היא גילוי שכינה. כל יהודי שעולה להר, זה גילוי שכינה", הוסיף הרב בוצ'קו וקרא בקול את נוסח "לשם יחוד לפני העלייה להר הבית" שחיבר אחיינו, הרב וולפסון.