עמותת 'בלב אחד' הוציאה קבוצת פצועי צה"ל לימי נופש בצפון. פגשנו אותם לשיחה על הפציעה וההתמודדות המשותפת לצד החיזוק ההדדי. שרון שטרכמן, מנהלת העמותה, מספרת על בית העמותה המשרת פצועים ונפגעים רבים בכל יום ויום.

ירין אשכנזי מספר על פיגוע הדריסה בו נפצע בכפר סינג'יל שבשומרון. היה זה פיגוע דאע"ש הראשון בישראל. המחבל דהר לעברו של ירין במהירות של 120 קמ"ש. ירין נפצע אך מיהר לירות לעבר הרכב, מה שגרם להתהפכות הרכב. המחבל ניסה להמשיך את הפיגוע עם גרזן ונוטרל בידי מפקד הצוות של ירין.

רז ביבי מספר על פיגוע הדקירה בו נפצע בשער שכם. רז נפצע באורח אנוש אבל לפני שאיבד הכרה ירה לעבר המחבל כדי למנוע את המשך הפיגוע מול משפחות יהודיות שנכחו במקום. יהל לנדאו, לוחמת מג"ב, נפצעה גם היא במהלך פעילות מבצעית ובמשך שישה חודשים הייתה סיעודית ללא יכולת תנועה כלשהי. דורון עקיבא מחטיבת הקומנדו מספר על פציעה במחנה הפליטים קלנדיה שמצפון לירושלים וגם הוא היה רתוק למיטה במשך שישה חודשים.

שלושתם מספרים על משמעות הפגיעה על נפשם ועל הפוסט טראומה שליוותה אותם אחרי הפיגוע ושלבי ההתאוששות הפיזית. רז ביבי מספר על פלאשבקים שחוזרים אליו מאירוע הדקירה ויהל מדגישה כי פציעה נפשית אמנם אינה נראית, אבל היא בהחלט קיימת ומשפיעה. לנו היא מציע להעצים את רגשי החמלה והערבות ההדדית.

שרון שטרכמן, מנהלת בעמותה מספרת על מטרת הפעילות, ישיבה משותפת וחיזוק הדדי מתוך ההיכרות השקטה וההדדית של הקושי המשותף לכולם.

רס"ן במיל' רז בודני, מנהל בעמותה מספר על הפעילות היומיומית בעמותה ועל תחושת הסיפוק כאשר מפגישים את הלוחמים יחד לחברות מיוחדת שנרקמת ביניהם באופן שלא יוכל להתרחש מול מי שאינו חלק מהחוויה הקשה, "אני מרגיש כאן כמו בית עם אנשים שחוו כמוני", אומר רז וירין מציין כי דרגת קושי הפציעה אינה משמעותית.

הקשר הנוצר בין החברים מיוחד ומגיע על בסיס הרקע המשותף. "זו תחושה של משפחה. יש מי שמקשיב לך ורואה אותך ורוצה לעזור לך", אומרת יהל, ודורון מסכם כי בין הפצועים לבין עצמם מספיקה קריצה או ניד ראש כדי להעביר מסר שרק הם מבינים מתוך אותה חוויה משותפת.

בבית החדש של העמותה, ליד בית החולים תל השומר מגיעים החברים לטיפולים ולסיוע יומיומי "לפירוק משותף של קשיי היום והלילה", כדבריה של שכטרמן. בין כל אלה מושם דגש מיוחד על אימונים באמנויות לחימה המחזירים לחברים את תחושת היכולת, הביטחון העצמי והאמונה ביכולתם להתמודד כמי שהיו ועודם לוחמים.