חברי הנהלת המינהל לחינוך התיישבותי בביקור בגוש עציון
חברי הנהלת המינהל לחינוך התיישבותי בביקור בגוש עציוןצילום: המינהל לחינוך התיישבותי

לקראת סיומה של שנת הלימודים, קיימה היום (ראשון) מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, אילנה נולמן, ביקור מסכם במועצה האזורית גוש עציון ובמועצה המקומית אפרת.

בביקור השתתפו חברי הנהלת המינהל - מנהלת אגף הפיקוח הפדגוגי במינהל שרית דור, מנהל אגף חינוך פנימייתי רון פרייזלר, מחמ"ד המינהל יעקב שבות; המפקחים דורית וסרצוג, הדסה בידני והרצל רוזנברג; מנהל אגף חינוך במועצה האזורית גוש עציון אבי אלון; מנהל אגף חינוך במועצה מקומית אפרת יוסי קרוטהיימר; מנכ"ל רשת אור תורה סטון ינון אחימן; וסמנכ"ל החינוך של הרשת יהודה שטאובר.

במרכזו של הביקור עמדו מפגשים שקיימו המשתתפים עם צוותי החינוך ותלמידי בתי הספר של רשת 'אור תורה סטון', שם זכו להתרשם מפירות פעילותם של המוסדות בשנת הלימודים החולפת, שגם השנה המשיכו במגמת חדשנות פדגוגית ופיתוח שיח רגשי עמוק ורחב.

בין התוכניות והפרויקטים הייחודיים אשר מהם התרשמו חברי הנהלת המינהל במהלך הביקור היו הצגת תיאטרון של תלמידות אולפנת 'אור תורה אוריה', תוכניות לפיתוח שיח אישי ודיאלוגים משמעותיים באולפנת 'אור תורה נווה חנה', מרכז פיתוח חדש של גוף ונפש בתיכון 'אור תורה דרך אבות' ותוכנית ייחודית לעידוד מעורבות פרואקטיבית של תלמידים בישיבה תיכונית 'אור תורה נווה שמואל'.

"מצאתי כאן מנהיגות חינוכית איכותית, מחדשת ופורצת דרך" אמרה בסיכומו של הביקור אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, "המועצות גוש עציון ואפרת משקיעות יחדיו בחינוך מתוך הבנת העתיד ויחד עם המנהיגות הבית ספרית ורשת אור תורה סטון מובילים אקו-סיסטם ערכי-חינוכי מיטבי המשלב תכניות לימוד והעשרה יחודיות, מרחב בחירה לחינוכאים ולתלמידים ותחושת שייכות עמוקה שמחברת בשום שכל ורגישות עבר, הווה ועתיד".

"לאחר עוד שנה מוצלחת של שיתוף פעולה פורה ומפרה עם מינהל החינוך ההתיישבותי, שמחנו על ההזדמנות להציג בפני חברי הנהלת המינהל את פירות עמלנו המשותף" אומר מנכ"ל רשת אור תורה סטון ינון אחימן, "אל מול אתגרי מגפת הקורונה והשפעותיה החינוכיות, אשר ליוו אותנו גם בשנת הלימודים הנוכחית, פעלנו מתוך הבנה שחשוב מתמיד להמשיך ולקדם חדשנות פדגוגית לצד מענים רגשיים לתלמידים. המפגש עם המורים והתלמידים בשטח הדגים עד כמה במבחן התוצאה הייתה לכך חשיבות עליונה, ואנו מודים למינהל על התמיכה בהוצאת הדברים אל הפועל".

יוסי קרוטהמר, מנהל החינוך במועצה המקומית אפרת: "הביקור אפשר לנו להציג למנהלת המנהל ובכירים נוספים את בתי הספר המצוינים שלנו במועצה, את שיתופי הפעולה הפוריים עם רשתות החינוך. פרסומים על הצלחות כאלה או אחרות כמו גם טבלאות על ההשקעה הכספית הם טובים לנייר, אך אין תחליף למפגש עם התלמידים והתלמידות, מנהלי בתי הספר וצוותי החינוך להתרשם מהאקלים הבית ספרי מההשקעה הפדגוגית והחדשנות. אין מספק יותר מלשמוע מורים מקצועיים ומחנכות מרוצים ממקום העבודה ומהכלים שניתנים להם כדי להצליח. אנחנו שמחים על הביקור, מודים על שיתוף הפעולה וגאים במערכת החינוך שלנו שזכתה למילים חמות ומהווה מודל לאחרים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן: "כוחות החדשנות והיצירתיות של הדור הצעיר בגוש עציון הם התקווה שלנו. הבגרות והרצינות בהן לומדים תלמידי רשת 'אור תורה סטון' ראויים לשבח. אני גאה בהם ומאחל להם ולצוות החינוכי סיום מוצלח של שנת הלימודים הנוכחית תוך הסתכלות קדימה, אל השנים הבאות, שיהיו שנים מחכימות, מעמיקות ומחדשות, ואחורה, אל המורשת המפוארת של גוש עציון, שמעמיקה את שורשינו כאן".