יעקב עמידרור
יעקב עמידרורצילום: קובי ריכטר/TPS

צה"ל הודיע בשבוע שעבר לבג"ץ כי יבחן אפשרות של שילוב נשים ביחידות מובחרות, ביניהן גם 669, ובחטיבות חי"ר, זאת במסגרת עתירה לבג"ץ.

האלוף (במיל') יעקב עמידרור, ראש המל"ל לשעבר וחוקר במכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון, טוען שמדובר בצעד שגוי.

"אני תומך מאוד בגיוס נשים לצה"ל. אני חושב שצה"ל מרוויח מגיוס נשים הרבה מאוד בתחומים מסוימים, אבל אני חושב שגיוס נשים ליחידות לוחמות, בעיקר כאלה שמצריכות מאמץ פיזי גדול מאוד ונשיאת משקלים כבדים מאוד, יזיק לנשים ויזיק ליחידות", אמר עמידרור בראיון ל-103FM.

לדבריו, "לא תהיה ברירה, יורידו את סף הדרישות על מנת לקבל נשים והתוצאה הכוללת של היחידה תהיה פחות טובה, מאשר אם היו בה רק כאלה שיכולים לשאת את המשא הזה".

"תחשוב על צוות שצריך עכשיו לסחוב פצוע במשקל של 90 ק"ג עם הציוד שלו למרחק של X ק"מ. ברור ש-99% מהנשים תעשנה את זה יותר לאט, לכן התועלת לצבא מהגיוס הזה תהיה קטנה מאוד, ולעומת זאת, הנזק ליחידות יהיה משמעותי", הוסיף.

לטענת עמידרור, שילוב הנשים ביחידות המובחרות ובחטיבות החי"ר, יכול לגרום לציבור הציונות הדתית, לא להתגייס לאותן יחידות. "אם לאף אחד לא היה אכפת שמשרתות נשים, אז הייתי אומר, 'חבר'ה, אני שם תנאי סף, מי שיעבור אותם, ייכנס, מי שלא יעבור, לא ייכנס'. אבל אתה לא יכול להתעלם מהמציאות. המציאות במדינת ישראל היא שאתה תפסיד חלק ניכר מהחיילים שכן נמצאים ביחידות האלה", טען.