יקותיאל בן יעקב, מפקד יחידת הכלבנים לישראל, התארח באולפן ערוץ 7 וסיפר על החיפושים אחרי ספיר נחום ז"ל שהסתיימו באופן טראגי במציאת גופתה, במגבלות צו איסור הפרסום.

"היו מאמצים אדירים מצד משטרת ישראל. הבנו מהרגע הראשון שמדובר במקרה של סיכון גבוה. בתחילה החיפושים התמקדו בעכו והם הפכו להיות מורכבים מאוד", אומר בן יעקב.

לדבריו, "כיסינו אזור של 150 ק"מ של שטח יחד עם המשטרה וגורמים נוספים. התרומה שלנו היא בעומק הסבך, כי לכלבים יש יכולת שאין לבני אדם, להיכנס מהשביל פנימה. אם מדובר בכלב הצלה הוא מאותת בנביחה שיש מישהו בחיים. אם זה כלב שיודע לאתר גופות הוא יודע לאותת באופן דומה".

החיפושים נערכו גם בשבת ובחג. "התקשרנו לרב דב ליאור שהוא הרב הפוסק של היחידה שלנו. הוא אמר לנו במפורש שיש לצאת כי ייתכן ומדובר בהצלת חיים".

בן יעקב נדרש גם לסוגיית החיפושים אחרי הנער מוישי קליינרמן שנמשכים כ-80 ימים. "בזמן הזה ייתכן שהגיע לכל מקום בארץ. קיווינו שהשב"כ יטול חלק יותר מרכזי בחקירה הזו כי יש סיכוי שמוישי עשה את מה שהיה רגיל: להגיע לאתר קדוש בכפר ערבי, ואז משהו קרה לו. הרי רק בשנה שעברה הוא נפגע בכפר כיפ'ל חארס. אנחנו מחפשים את קצה החוט".

"אציין שאם היו מקשיבים רבע מהמשאבים שהקדישו לחיפושים אחרי ספיר בניסיון לאתר את קליינרמן היינו מגיעים לתוצאות אחרות", הוא מסכם.