ההרס בגבעת "נעם שיח"
ההרס בגבעת "נעם שיח"צילום: באדיבות המצלם

כוחות משטרה ומנהל אזרחי פשטו הלילה על גבעת "נעם שיח" הסמוכה לישוב עד עדי בבנימין, וביצעו במקום הרס - הרביעי במספר מאז הקמת המאחז לפני כשבועיים וחצי.

לטענת המתגוררים במקום, במהלך הפינוי נקטו השוטרים באלימות קשה נגד הנערים ששהו במקום.

"עוד לפני שהציגו צו או הסבירו מה רצונם בכלל, קפצו עלינו השוטרים, הפילו אותנו לרצפה והחלו להכות בנו בכל חלקי גופנו", סיפר אחד מהצעירים המתגוררים במקום.

תושב אחר טען כי ניסה לתעד את אלימות השוטרים ואז ספג בעצמו מכות ומכשיר הפלאפון שלו רוסק באופן מכוון. שלושה נערים נפצעו במהלך הפינוי והם טופלו בשטח על ידי צוותי רפואה.

הכוחות הרסו גם את בית הכנסת בגבעה שנחנך בתחילת השבוע במעמד בני משפחתו של הלוחם נועם רז הי"ד.

במאחז זעמו על התנהלות כוחות הביטחון. "נראה שמישהו בממשלה החליט להתיר את הרסן ולהילחם בכל הכוח בנקודות ההתיישבות היהודיות. הכוחות הגיעו נחושים עם רצח בעיניים כאילו מישהו שיסה אותם לפני, ובחסות החשיכה שמקשה לתעד את המתרחש פעלו באלימות מטורפת כדי להשליט אימה על הפעילים".

התושבים היפנו את האצבע המאשימה אל מי שמגדירים את עצמם כימין בממשלה הנוכחית. "ניר, איילת וכל מי שעדיין מכנה את עצמו ימני: איך הידיים שלכם לא רועדות לשלוח כוחות הרס אלימים באישון ליל לבצע הרס בהתיישבות כשהערבים ממול חוגגים ושמחים? איך אתם מצליחים להירדם בלילה אחרי שהחרבתם את בית הכנסת לע"נ לוחם הימ"מ נעם רז - יממה בלבד לאחר ה-30 לנפילתו? השתיקה המתמשכת שלכם מעידה כי החלטתם לחבור סופית לרש"פ ולאויבי ישראל ולעשות עמם יד אחת בכיבוש הערבי של יהודה ושומרון".