הרב אורי שרקי, מהחתומים על מכתב הרבנים נגד שילוב החיילות ביחידות החי"ר ויחידות העילית של צה"ל, מתארח באולפן ערוץ 7 ומסביר את מניעי המכתב עליו חתומים רבנים רבים ממגוון רחב של דעות.

על העובדה שמאחורי המכתב שורה ארוכה של רבנים מבתי מדרש שונים הוא אומר: "זו הסיבה שחתמתי. אני לא חושב שזה צריך להיות עניין מגזרי. זה דבר שצריך להטריד כל אדם ישר ולאו דווקא רבנים ולאו דווקא דתיים".

"לא מדובר בשוויון זכויות אלא באג'נדות שעניינן הוא לטשטש את הזהות האנושית", קובע הרב שרקי. "מאחורי הדיבור על שוויון מדובר במגמה של פגיעה בנשיות ובגבריות, הצניעות, כל אלה אינם נחלת הדתיים בלבד. זה דבר שצריך להטריד כל אדם שצלם האדם חשוב לו". הרב שרקי אינו מקבל את הגדרות המימוש העצמי והמאבק בהפרדה כעילה למהלך בו נוקט כעת הצבא. "צריך להבין שהשירות הצבאי הוא לא זכות אלא צורך שצריך להתנהל באופן שבו מממשים את מטרת הצבא והיא לנצח, כידוע".

"אם כדי לקיים את ערכי השוויון תצטרך לפגוע בחלק גדול מהחיילים שאינם סבורים שהדברים הללו ראויים ולא מסיבות דתיות בלבד, אלא מסיבות מוסריות אמיתיות, אז אתה פוגע בצבא עצמו", אומר הרב שרקי שמדגיש כי גם בצבא חילוני לחלוטין ואף כזה שאינו יהודי, הכנסת חיילות למצבי לוחמה ומצבי מאמץ אנושי קשה פוגעת ואין מי שהסמיך את בעלי אותן אג'נדות להשתלט על הסיח הציבורי.

זו לדבריו הסיבה לכך שהוא אינו דן כעת בשאלת גיוס בנות ליחידות הומוגניות של בנות בלבד. על סוגיה זו אומר הרב שרקי שעל כך נכון לדון בנפרד.

"הפרוגרסיביים ממלאים תפקיד בשיח הציבורי. ברור שברגע שאתה מקצין לכיוון אחד אתה מזמין תגובות נגדיות, ויש היום גם תגובות אנטי-פרוגרסיביות שאני לא בטוח שאני מזדהה איתן. בסופו של דבר ייווצר האיזון. לא צריך להתייאש מכך שדעה קיצונית משתלטת ולחשוב שהיא ניצחה".

לשאלת תגובתו לתלמידה שתטען שהיא מעוניינת להתגייס ולעמוד ברף הדרישות ההכרחי כל חייל והדבר לא יפגע בה גופנית, משיב הרב שרקי "זה יפגע בדבר אחד, הצניעות. הרצון להיות לוחמת, אף על פי שיש כאן מעלה חשובה של מסירות למען עם ישראל, יש בו התעלמות ממה שעשוי להיווצר כהד ציבורי שאומר שאין הבדל בין איש לאישה. פאולוס, מייסד הנצרות, אמר 'לא איש ולא אישה, לא יהודי ולא יווני'. אם אין איש ואישה אולי גם אין גם הבדל בין יהודי ליווני".

בדבריו מזכיר הרב שרקי את התנגדות הנשיא האמריקאי הקודם, דונלד טראמפ, לגיוס נשים בטענה שלא ניתן גם לאהוב וגם להילחם. "יש כאן מרכיב עדין ופנימי בנפש האנושית וזו האהבה שנוצרת בין הגבריות והנשיות. כל זה עלול להיפגם אם מתעלמים מכך בתנאי לחץ וכו'".