עסקים
עסקיםצילום: pexels

זה לא פשוט להקים עסק וסביר להניח שאם הצלחתם לעשות זאת, עברתם דרך לא פשוטה להשגת המטרה: קבלת ההחלטה, חשיבה על רעיון, גיוס ההון ההתחלתי הנדרש וכמובן, הקמת העסק בפועל.

עכשיו, המטרה שלכם היא שהעסק ימשוך לקוחות ויאפשר לכם ליהנות מרווחים ובשביל להשיג את המטרה הזאת, אתם חייבים לדאוג לפרסם את העסק בפלטפורמות הרלוונטיות.

כאן חשוב להדגיש, שבכדי שהעסק שלכם אכן יצליח או לפחות יפרנס אתכם בכבוד, אתם לא חייבים להיות בוגרים של תואר ראשון במנהל עסקים, אתם גם לא חייבים להירשם לקורס פרסום ושיווק, אבל אתם כן חייבים לפעול ולהיות מודעים לכל הפעולות בהן אתם יכולים (וצריכים) לנקוט לצורך המטרה:

למתג את העסק

זה אומנם נכון שמי שמעוניין במיתוג מקצועי, יצטרך לפנות לאיש מקצוע מנוסה לצורך המטרה – ולקחת בחשבון שהשירות גם יעלה לו כסף.

יחד עם זאת, אם מדובר בעסק קטן בתחילת דרכו ואין לכם כרגע את האמצעים הכלכליים להיעזר באיש מקצוע, כדאי לנסות ולעשות זאת בכוחות עצמכם.

חשבו עם עצמכם (ובמידת האפשר, העזרו גם בחבר או מכר): מה מייחד את העסק שלכם על פני עסקים דומים, מי הם קהלי היעד אליהם אתם פונים.

נסו להיכנס לאתרים ולעמודי מותג של מתחרים, על מנת לבדוק איך הם מיתגו את עצמם ומי הם קהלי היעד אליהם הם פונים.

המיתוג הזה, ייצור זהות ייחודית לעסק שלכם, מה שיוכל לשמש אתכם בהמשך הדרך, בהליך הפרסום והשיווק.

להראות נוכחות ברשת

כיום, ישנן לא מעט פלטפורמות אינטרנטיות כמו רשתות חברתיות ואתרים שונים (כמו אינדקסים אשר מרכזים בתי עסק בכל הארץ), אשר מאפשרים לכם להראות נוכחות ברשת – ובחלק מהמקרים, גם ללא עלות.
כדאי לנסות ולהכיר את כל ותן הפלטפורמות הרלוונטיות ולפעול על מנת שהעסק שלכם יהווה חלק מאותה הפלטפורמה.

ההמלצה היא לא לשקוט על השמרים ואם לדוגמא, החלטתם לפתוח דף מותג בפייסבוק, חשוב שתקפידו לעדכן את הדף בכל מספר ימים, על מנת להראות נוכחות ולנסות להגדיל את מספר העוקבים.

לקחת בחשבון שלפעמים, בשביל להרוויח צריך לשלם

אז זה אומנם נכון שאם רק עכשיו הקמתם את העסק, דבר זה דרש ממכם להוציא סכומי כסף גבוהים. וזה נכון שלא בטוח שנשאר לכם "כסף מיותר" להוציא על שיווק ופרסום. אבל, חשוב שתזכרו שלפעמים בשביל להרוויח יותר, חייבים קודם כל לשלם.

ישנן לא מעט חברות פרסום ושיווק, אשר מציעות חבילות פרסום המיועדות עבור עסקים קטנים – מדובר בחבילות שהעלות שלהן תהיה נמוכה יותר והתכנים שלה יותאמו באופן פרטני לאותם עסקים.

כדאי לבדוק את האפשרויות הללו – מכיוון שהשקעה שכזאת, יכולה להוביל לכך שתקבלו לידים איכותיים, כך שהיא לא רק שתחזיר את עצמה אלא גם תפיק לכם רווחים לא קטנים.

תעלו סרטונים

כיום, לכל אחד יש טלפון חכם אשר כולל מצלמת וידאו איכותית – מה שמאפשר להכין סרטונים איכותיים, מבלי שזה ידרוש כל השקעה כספית.

יש לקחת בחשבון כי סרטונים שכאלו יכולים למשוך לא מעט גולשים ויכולים להפוך לוויראליים. מעברך לכך, יש גם לא מעט פלטפורמות בהן ניתן לפרסם אותם כמו: פייסבוק, יוטיוב ואתרים נוספים.

כמובן, שחשוב להקפיד שהסרטונים יהיו בעלי תוכן וערך (כך שאם תשקיעו קצת זמן במחשבה ותשימו דגש על מקוריות ויצירתיות, דבר זה בהחלט יכול לסייע לכם בהשגת המטרות) – תמיד תזכרו, כי המטרה היא לפרסם את העסק שלכם ואת המוצרים אותם אתם מציעים ולא לעשות לעצמכם חלילה נזק..