שחקני אורוגוואי
שחקני אורוגוואיצילום: רויטרס

בשבוע שעבר הודיע סגן נשיא התאחדות הכדורגל האורווגאית, גסטון טאלדי, על תכנית משחקי ההכנה של נבחרתו לפני גביע העולם בכדורגל, המונדיאל, שיתקיים בקטאר בעוד כחצי שנה.

על פי התכנית, הנבחרת מדרום אמריקה תגיע פעם נוספת לישראל לצורך קיום שני משחקי הכנה אחרונים רגע לפני המראתם למונדיאל.

מי שכמובן לא אהבו את התכנית אלו גורמים ערבים ופרו-ערבים שהחליטו לעשות כל מה שאפשר בכדי לחבל בהגעת הנבחרת האורוגוואית לישראל.

במקביל למכתבים רבים ששלחו גורמים פוליטיים לנשיא ההתאחדות האורוגוואית בדרישה לבטל את קיום המשחק בישראל, פתחו גורמים ערבים בקמפיין שרץ ברשתות החברתיות.

בקמפיין עליו חתומים 20 ארגונים חברתיים שונים באורוגוואי ובהם גם ארגון זכויות אדם, פנו אלו ישירות לשחקני הנבחרת האורוגוואית בניסיון לשכנע אותם לסרב להגיע לישראל. "אל תגיעו לישראל! בקשו מההתאחדות שלנו לא לקבל את ההזמנה הישראלית", נכתב לשחקנים.

גם התאחדות הכדורגל הערבית מנסה לפעול בנושא ובינתיים שתי קבוצות ערביות שיגרו להתאחדות האורוגוואית מכתב בו הם דורשים לבטל את הביקור המתוכנן לישראל.

"אל תשתפו פעולה עם הכיבוש. לא יעלה על הדעת שתגיעו להתאמן במקום בו הצבא הישראלי מתאמן בלטבוח בבני עמנו מדי יום ביומו", כתבו.

כזכור, נבחרת אורוגוואי כבר הגיעה לישראל, כאשר לפני שנתיים קיימה משחק ידידות מול נבחרת ארגנטינה שבעצמה ביטלה הגעתה לישראל בשל איומים ערביים בגינם הושעה יו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית, ג'יבריל רג'וב מכל פעילות. האם פיפ"א תפעל שוב והפעם ביתר שאת נגד איומי הערבים והתערבות של פוליטיקה בספורט?