הרופאה שהותקפה
הרופאה שהותקפהצילום: באדיבות המצלם

מזכירות ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתה כללית שתתקיים היום (חמישי) ומחר בכל בתי החולים ומרפאות הקהילה שיפעלו במתכונת שבת.

זאת, בעקבות תקיפת רופאה על ידי מטופל באמצעות מוט ברזל במרפאת שירותי בריאות כללית בבאר יעקב השבוע.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר כי מצב האלימות נגד צוותי רפואה מחייב צעדים שיזעזעו את המערכת. "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח.

''כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש", הוסיף פרופ' חגי.

הוא חזר על הדרישה לתגבר גם את מערכי האבטחה במרפאות הקהילה, שכן היום התברר פעם נוספת שהצוותים הרפואיים חשופים לאלימות במערכת הבריאות כולה.

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע הותקפה י', רופאה במרפאה של קופת חולים כללית בבאר יעקב, ע"י יעקב חבה, תושב המקום.

בריאיון לחדשות 13 סיפרה הרופאה, "המטופל התפרץ אליי לחדר בזמן שהייתי בשיחת טלפון, אז ביקשתי ממנו לצאת. הוא סירב לצאת ונעלתי מהר את הדלת".

"פתאום אני רואה אותו מול העיניים שלי בתוך החדר, הוא פרץ את הדלת הנעולה והיה לו ביד פטיש ברזל. הוא התחיל להלום בראשי פעם אחר פעם. יצאתי בצרחות, כולי מדממת, הוא עשה לי חתכים בקרקפת שמאוד דיממו, כל המרפאה התמלאה בדם. ניסיתי להירגע אבל המשכתי לדמם ולדמם".

המשטרה מייחסת לחבה, שהשתחרר ממאסר בגין עבירות אלימות רק בחודש ינואר האחרון, ניסיון רצח של הרופאה, ומעצרו הוארך עד ליום ראשון.