שוברים שתיקה
שוברים שתיקהצילום: חזקי ברוך

לאחר הפרסום בערוץ 7: ההופעה "אינסטינקט בסיסי", שמבוססת על עדויות של ארגון השמאל הרדיקלי "שוברים שתיקה" ואמורה הייתה להתקיים היום (חמישי) בתיאטרון הפרינג' בבאר שבע - בוטלה.

כזכור, את ההצגה "אינסטינקט בסיסי" יצרו יעל טל, ענת דרימר ונעמה רדלר, שלקחו את דבריהן של נשים ששירתו ביהודה ושומרון ומסרו עדות לשוברים שתיקה, והפכו אותן למופע שמדבר על "הכיבוש".

ההופעה אמורה הייתה להתקיים הערב, כאמור, בתיאטרון הפרינג' בבאר שבע. מדובר בתיאטרון שרוב תקציבו מגיע ממשרד התרבות. כמו כן, הוא נהנה מתמיכת עיריית באר שבע שהייתה שותפה במימון מבנה הקבע של התיאטרון.

אנשים שהתעניינו הבוקר בהזמנת כרטיסים להופעה הופתעו לגלות שלפתע היא בוטלה. בתיאטרון הפרינג' הסבירו את ביטול ההופעה בביקוש הנמוך במיוחד להופעה על הכיבוש, אליה נרכשו שלושה כרטיסים בלבד.

אפרת זיו אספיס מנהלת תיאטרון הפרינג' מסרה: "לאור עומסי התנועה הכבדים הצפוים הערב בבאר שבע בגלל אירועי מצעד הגאווה ועקב בקשת עובדי הפרינג' לקחת חלק באירוע הגאווה, ולאור העובדה שנמכרו 3 כרטיסים להצגה עקב ביטולים בגלל קורונה (הקהל של הפרינג׳ מאוד מבוגר וחושש) - ההצגה הערב לא תתקיים".

שי גליק מנכ"ל בצלמו אמר: "אני מברך על ההחלטה לבטל את האירוע. תושבי העיר באר שבע כמו רוב אזרחי ישראל גאים בחיילי צה"ל ובמדינת ישראל. מדינת ישראל הינה מגדלור של מדינה מוסרית וצבא מוסרי. נמשיך לפעול להוקעת והוצאת שוברים שתיקה מחוץ ללגיטימציה הציבורית. חופש ביטוי כן. חופש הביזוי השיסוי והשנאה ועוד במימון הציבור חד משמעית לא".

תגובת "שוברים שתיקה": "מציאות הזויה בה אנו שולחים חיילים וחיילות לתחזק דיקטטורה צבאית בשטחים ובמקביל לא מסוגלים להכיל הצגה שעוסקת שמתארת איך נראה אותו כיבוש. בושה".

תגובת יוצרות ההצגה "אינסטינקט בסיסי": "את קולות הבריונות אנחנו כבר מכירות. מה שמסעיר וצריך לקרוא לנו האמנים לפעולה דחופה הם השקרים הציניים ושיתוף הפעולה של תיאטרון פרינג' באר שבע עם האלימות וההשתקה. איפה הברית הבסיסית ההכרחית של אמנים ואנשי תרבות במלחמה המשותפת על חופש הביטוי? אם באמת תיאטרון פרינג' באר שבע מגדיר את עצמו "עמוד האש לפני המחנה" אז כדאי שהמחנה יתכנס מחדש להילחם על זכות הקיום שלנו".