אבדיה במדי הנבחרת
אבדיה במדי הנבחרתצילום: FIBA.BASKETBALL

וושינגטון וויזאדס חזרה בה. בשורה מאכזבת לנבחרת ישראל בכדורסל.

בסוף החודש תחל נבחרת ישראל בכדורסל את חלון המשחקים הנוסף במסגרת מוקדמות אליפות העולם בכדורסל כשתתארח אצל פולין ומספר ימים לאחר מכן תארח את אסטוניה. היום (חמישי) קיבלה הנבחרת בשורה רעה כשהנהלת קבוצתו של כוכב הנבחרת, דני אבדיה, הודיעה כי היא לא משחררת אותו לצמד המשחקים הקרובים.

נציין כי במסיבת עיתונאים לפני חודש וחצי אמר אבדיה כי המנהל המקצועי של קבוצתו, וושינגטון וויזארדס מה-NBA, הביע תמיכה ברצונו לשחק במדי הנבחרת ואישר לו לעשות זאת, אך כעת וושינגטון חזרה בה.

הדבר מתאפשר לנוכח הסכם שנחתם בין הנהלת ארגון הכדורסל האירופי, פיב"א לבין הנהלת ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, לפיו רק שחקנים שקיבלו שחרור מקבוצותיהם יוכלו להירשם למשחקים הבינלאומיים.

לפני מספר ימים הודיע המנהל המקצועי של וושינגטון כי על אף שאבדיה כבר סיים את העונה לפני חודשיים, הוא יצטרך לחזור כדי לקיים תכנית אימונים שתמנע ממנו לשחק בחלון המוקדמות הנוכחי.

עם זאת, מנהלה המקצועי של וושינגטון הבטיח כי אבדיה יוכל ללבוש את מדי הנבחרת בחלון המשחקים באוגוסט וכן באליפות אירופה שתיפתח ב-2 בספטמבר בפראג שבצ'כיה.

כעת תצטרך הנבחרת הלאומית להסתדר בלי אבדיה כשזו עומדת על מאזן 2:2 שמשאיר אותה חזק בתמונת העלייה לשלב הבא והמכריע במוקדמות המונדובאסקט. האם תצליח לעשות זאת גם בלי אבדיה?