דורון אלמוג
דורון אלמוגצילום: לירון מולדובן

חתן פרס ישראל האלוף במילואים דורון אלמוג נבחר היום (חמישי) ליושב-הראש הבא של הסוכנות היהודית.

אלמוג בן ה-71 נבחר על ידי ועדת הבחירה, וההחלטה תאושר על ידי חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית שיתכנס בחודש הבא בירושלים.

כזכור, לאחר בחירתו של יצחק הרצוג, שהיה יו"ר הסוכנות היהודית, לנשיא מדינת ישראל לפני כשנה, לא נמצא מועמד שקיבל את תמיכתם של חברי ועדת הבחירה.

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, שימש בשנה האחרונה כיו"ר בפועל של הסוכנות היהודית עד למינוי יו"ר קבוע.

דורון אלמוג בעת קבלת "פרס ירושלים"
דורון אלמוג בעת קבלת "פרס ירושלים"צילום: חיים טוויטו

בתפקידו האחרון בצה"ל, אלמוג שירת כמפקד פיקוד הדרום. אלמוג הוא פעיל חברתי למען אנשים עם מוגבלות ובמסגרת פעילותו הקים את הכפר השיקומי עדי נגב נחלת ערן, על שמו של ערן בנו, אשר סבל מצירוף של אוטיזם ושל פיגור שכלי קשה כתוצאה מפגיעה מוחית מלידה, ונפטר בשנת 2007 בגיל 23.

בשנת 2016 זכה אלמוג בפרס ישראל למפעל חיים, על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. אלמוג מתגורר בנס ציונה. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת חיפה.

ביום העצמאות בשנת 2006 אלמוג היה בין מדליקי המשואות כאות הוקרה על פעילותו למען האוטיסטים ופגועי המוחין בחברה. בשנת 2022 זכה בפרס ירושלים לרווחה ובריאות מטעם ערוץ 7 והעיתון בשבע, על הקמת הכפר השיקומי עלה נגב נחלת ערן.

דורון אלמוג ויעקב חגואל
דורון אלמוג ויעקב חגואלצילום: הסוכנות היהודית

שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה מסרה: "מברכת את האלוף במיל׳ דורון אלמוג על מינויו ליו"ר הסוכנות היהודית. אנו בתקופה חשובה של זינוק במספר העולים החדשים מרחבי העולם, ואני בטוחה כי דורון יתרום רבות לעולם היהודי וליישום מדיניות העליה והקליטה של הממשלה".

שר החוץ יאיר לפיד בירך את אלוף (במיל׳) דורון אלמוג ואמר כי אלמוג הוא "אדם שתרומתו לחברה הישראלית היא מופת ודוגמא לאהבת הארץ ואהבת אדם באשר הוא אדם. דורון אתה האיש הנכון והראוי, אני בטוח שתמלא את התפקיד בשליחות וגאווה ותביא לקירוב לבבות ואחדות בעם היהודי. בהצלחה''.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "מברך את חברי, אלוף (מיל'), דורון אלמוג, חתן פרס ישראל, על החלטת ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית למנותו לתפקיד יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית. זהו תפקיד חשוב מאד בעולם היהודי הפועל לחיבור בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות ובין העולם היהודי למדינתנו; המשפיע על החברה הישראלית, ועל עלייה וקליטה. אני סמוך ובטוח שכישוריו, ניסיונו ויכולותיו יצעידו את הארגון החשוב הזה קדימה. בהצלחה''.

במפלגת הציונות הדתית בירכו: "חיבור העם היהודי בתפוצות לארצו וחיזוק זהות היהודית של כל יהודי ויהודי בעולם אלו משימות לאומיות חשובות עד מאוד. אנו שמחים על המינוי ובטוחים שהאלוף אלמוג יצעיד את הקשר החשוב הזה בין ישראל לתפוצות קדימה. בהצלחה גדולה דורון".

ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "אני מברך את דורון אלמוג לרגל היבחרו לראש הסוכנות היהודית. אנחנו מכירים שנים רבות מאז מבצע יונתן שבו נפל אחי יוני ז"ל. אני בטוח שיפעל למען אחדות ישראל והעם בתפקידו החשוב. בהצלחה''.