לפיד מגיע לאחל מזל טוב לח"כ גפני
לפיד מגיע לאחל מזל טוב לח"כ גפניצילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

יו"ר מפלגת דגל התורה ח"כ משה גפני הגיש הצעת חוק להורדת אחוז החסימה לאחוז וחצי, במקום 3.25% כיום.

האינטרס של גפני הוא ככל הנראה להעביר חוק שבאמצעותו יוכל לאיים על חבריו מאגדות ישראל, ישראל אייכלר ומאיר פרוש, כי דגל התורה תרוץ לבד במידה ולא יתיישרו לקו שלו.

גורם בכיר באגודת ישראל ששוחח עם ערוץ 7, מתח ביקורת חריפה על ההתנהלות של גפני. "קפץ לגפני השמאלני", אמר הגורם וטען כי האיום של גפני מבורך בעיניו. "אדרבה, נרוץ לבד, נקשיב לגדולי ישראל שלנו ונסייע לציבור הבוחרים שלנו. אני מאמין שאגודת ישראל תעקוף את דגל התורה במספר הקולות".

הגורם מסביר כי האיום של גפני הוא לטובתם. לטענתו, בכל מערכת בחירות, בעיקר בסבבים האחרונים כשסמוטריץ' ובן גביר שאבו קולות מהמגזר החרדי, "היה חשוב לנו לפנות לקהלים חדשים בימין כדי להגדיל את הכוח".

באגודת ישראל קובלים כי בכל פעם שהצליחו לגייס עוד קהילה שתתמוך ביהדות התורה, הגיע ח"כ משה גפני ''והרס את המהלך שבנינו על ידי אמירה שמאלנית כזו או אחרת".

הליכת גפני עם ההסתדרות הציונית, עוררה כעס בקרב אגודת ישראל, היות ורבני אגודת ישראל התנגדו למהלך. "הבנו שגדולי ישראל של גפני עומדים מאחוריו, לכן שתקנו ונתנו לו לעשות ככל העולה על רוחו".

מהשיחה עם אותו גורם באגודת ישראל עולה כי באגודה מתוסכלים מהזלזול של ח"כ גפני בגדולי ישראל של חברי אגודת ישראל. "הוא מתייחס להוראות של הרבנים שחנו כאל המלצה ולא כמשהו שחייבים לקיים".

לסיכום, הגורם מסביר כי ההסתכלות על ירושלים בה דגל התורה ניצחה 6-3 מול אגודת ישראל, אין בה כדי להסיק מסקנות לגבי הבחירות לכנסת. "אנחנו נחזיר את החרדים שהצביעו לבן גביר, להצביע אגודת ישראל".

"גפני כנראה שכח שמי שעומד מאחורי הצעת חוק דומה, הוא ח"כ אייכלר מאגודת ישראל. אנחנו בעד להוריד את אחוז החסימה, אולי אפילו נצביע בעד החוק של גפני".

באגודת ישראל בטוחים כי מי שעומד מאחורי הצעת החוק של גפני להורדת אחוז החסימה הוא שר החוץ יאיר לפיד שעל פי דיווחים נפגשו לאחרונה השניים. הערכה היא כי לפיד רוצה את הורדת אחוז החסימה כדי להכניס את מפלגות השמאל הקטנות, כך ישיג לפיד 61 להרכבת הממשלה.

"גפני במו ידיו מחזיר את השמאל לשלטון ויהרוס כל חלקה טובה של הימין. הוא חוזר לזמנים שלו כשמאלני, והנה הוא משרת את האינטרסים שלהם", הוסיף הגורם.