הכינוס השנתי של הוועדה לקידום זכויות אנשים עם מוגבלויות (CRPD)
הכינוס השנתי של הוועדה לקידום זכויות אנשים עם מוגבלויות (CRPD)צילום: ללא קרדיט

ביוזמת שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, התקיים היום (חמישי) אירוע במטה האו"ם בניו יורק בסימן הזכות לבריאות מיטבית לאנשים עם מוגבלויות.

האירוע התקיים בשיתוף פעולה עם ארגון הבריאות העולמי (WHO) ומשלחת ליבריה לאו"ם. אודלי-ה פיטוסי, שנבחרה לכהן כחברה בוועדת האו"ם לאנשים עם מוגבלויות (CRPD), בחירה שהיוותה הישג היסטורי עבור מדינת ישראל, השתתפה באירוע והציגה את יכולותיה ופעילותה של ישראל למען אנשים עם מוגבלויות.

מטרת האירוע הייתה לבחון ולקדם שיתופי פעולה בינלאומיים שיאפשרו גישה ושוויון לשירותי בריאות לאנשים עם מוגבלויות. בהתאם, האירוע כלל דיונים ופאנל להעלאת המודעות להסרת חסמים לשירותי בריאות וכן לפעולות מיטביות לסיוע לאנשים עם מוגבלויות.

לצד השגריר ארדן נאמו באירוע גם וורנר אוברמייר, מנהל ארגון הבריאות העולמי באו"ם, ושגריר אנטיגואה וברבודה לאו"ם וכמובן אודלי-ה פיטוסי, נציגת ישראל בוועדה.

האירוע התקיים כחלק משורת אירועים שקיימה ישראל השבוע במסגרת הכינוס השנתי של הוועדה לקידום זכויות אנשים עם מוגבלויות (CRPD) של האו"ם. אמש התקיים אירוע נוסף ביוזמת משלחות ישראל וגרמניה להדגשת חשיבות הספורט הפאראלימפי בהשתתפות ספורטאים משתי המדינות. מטרת הפעילות הדיפלומטית המאומצת היא להבליט ולהדגיש את העשייה הנרחבת של ישראל בתחום של קידום זכויות אנשים עם מוגבלויות.

במקביל לאירוע באו''ם, השחיין עמי דדאון זכה בזהב באליפות העולם בשחייה פראלימפית. השגריר ארדן אמר כי "בעודנו נואמים כאן באו"ם, עמי מדגים לנו שוב את החתירה למצויינות והיכולת להתגבר על כל קושי, תכונות שמאפיינות את מדינת ישראל ושעליהן אנו כה גאים. עמי- אתה השראה לכולנו.

"ישראל היא חלוצה עולמית בקידום זכויות אנשים עם מוגבלויות בכל התחומים ומהווה מגדלור בתחום. ואין דבר חשוב יותר מבריאות", הדגיש ארדן. "אנחנו לא שומרים לעצמנו את היכולות החדשניות והידע שפיתחנו לטובת שיפור חייהם של אנשים עם מוגבלויות, ואני גאה לשתף כאן באו"ם כל מדינה שרוצה להיעזר בנסיון והיכולות של ישראל. כאשר זה מגיע לחיי אדם, אנחנו נשים הכל בצד, גם את הפוליטיקה. רק כאשר נעבוד יחד ונלמד אחד מהשני נוכל להותיר חותם משמעותי וליצור מערכת בריאות שווה לכולם", הוסיף השגריר.