נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: קובי גדעון, לע"מ

פרשן "הארץ" יוסי ורטר מדווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט נועד השבוע בכנסת עם שלושה ראשי סיעות מרכזיות בקואליציה: רם שפע (העבודה), איתן גינזבורג (כחול לבן) ומיכל רוזין (מרצ). שלושתם חברים, זה של זה וגם של ניר אורבך, הקולגה מימינה.

"טעיתי", אמר להם בנט, "אני זקוק לעזרתכם. הייתי צריך לשמוע אתכם, להבין שהסיפור עם ניר הוא אישי, נפשי, לא לאומי. כל השיחות שלי איתו היו במישור הלאומי, בענייני מדינה, ביטחון, אסטרטגיה, כשבכל אותו זמן הוא עבר תהליך נפשי שפשוט לא זיהיתי".

ורטר מספר כי לראשי הסיעות היו הרבה שיחות צפופות עם אורבך בימים שקדמו להתנתקותו מהקואליציה. אורבך אמר להם שמצד אחד הוא כועס על בנט שהתרחק, ולא קלט את עומק מצוקתו. מצד שני הוא קצת חומל עליו: ''ראש הממשלה חוזר מביקור חשוב באמירויות, ונכנס ישר לפגישה איתי''.

ביום ראשון, ערב לפני הפגישה שהתפוצצה ביו בנט לבין אורבך, שפע וגינזבורג נסעו אל אורבך לפתח תקוה. ורטר מספר: "הוא איחר להגיע. הם ישבו עם מירב, אשתו. לבני הזוג אין חיבה יתרה לסמוטריצ'ים ולבן גבירים. גם לא לליכוד. הסגנון האלים, המסית, המשסה, אינו סגנונם. אבל החיים הם בחירה בין אלטרנטיבות. יש להם בית חדש, משכנתה גדולה, הסביר לי מקורב לבני הזוג, שלא תחשוב שזה אינו שיקול אצלם. זה ועוד איך שיקול. באמת? שאלתי, זה יוקר המחיה?''.

''כן, הוא הודה בצער, הממשלה עלולה ליפול בסוף בגלל המשכנתה של ניר, או הבחירות בסכנין, או הגאוותנות המוזרה של ג'ידא רינאוי־זועבי. צריך לשים את הדברים בפרופורציה. גם אם החוק לפיזור הכנסת יעבור ביום רביעי, בקריאה הטרומית, הסיפור לא נגמר. הצעת החוק תגיע לוועדת הכנסת, בראשה עומד מיודענו אורבך. קצב ההתקדמות מותנה בו. ברצותו יזרז, ברצותו ימרח'', כך ורטר.