אזעקה נשמעה בליל שבת ביישובים זיקים, כרמיה, נתיב העשרה, מבקיעים, ובאזור תעשייה הדרומי אשקלון.

לא דווח על נפגעים בעקבות הירי. בתגובה על הירי צה"ל תקף הבוקר ברצועה. בין האתרים שהופצצו על פי הפלסטינים - בסיס חמאס "סלאח א-דין" ושכונת זיתון שממזרח לעזה.

דובר צה"ל אישר שמטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו ברצועת עזה סדנאות לייצור אמצעי לחימה ושלוש עמדות צבאיות של חמאס. אחת המטרות שהופצצו הבוקר היא עמדת חמאס שהוקמה לפני כחודש, מרחק מטרים ספורים מגדר המערכת של היישוב נתיב העשרה.

שר הביטחון בני גנץ החליט בעקבות הירי להקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ומסחר לפלסטינים תושבי רצועת עזה, שהוגדלה ב-2,000 נוספים בשבוע האחרון. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל והוא יישא בהשלכות", נמסר מלשכתו.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "איפה הימים שבנט הבטיח הבטחות שדין בלון כדין קסאם ויגיב על כל בלון נפץ שמגיע מעזה. שוב מסתבר שבנט מסתבר כמי שעשה את מעשה ההונאה הכי גדולה בפוליטיקה. אם רוצים לנצח, צריך להילחם בטרור ביד קשה ומבצעים חיסולים ממוקדים מול ראשי החמאס ולא לעשות צחוק ממדינת ישראל".

אתמול דיווחו הפלסטינים כי בלון תצפית של צה"ל נפל בשטח הרצועה, וכי כוחות צה"ל ירו במטרה להרחיק פלסטינים שהתקרבו למקום הנפילה. בצה"ל אישרו כי אכן בלון נפל וכי הופעלה בשטח פתוח וביישומון פיקוד העורף. עוד מסרו בצה"ל כי אין חשש לדליפת מידע מהבלון שניתק והוסיפו כי "האירוע יתוחקר".