מדליה
מדליהצילום: פלאש 90, מרים אלסטר

באליפות אירופה בהתעמלות אומנותית המתקיימת בתל אביב הערב (מוצאי שבת), זכתה המשלחת הישראלית בשתי מדליות זהב.

הראשונה לזכות במדליית הזהב עבור ישראל הייתה המתעמלת הצעירה דריה אטמנוב בת ה-16.

אטמנוב, שנחשבת ליורשת של הספורטאית לינוי אשרם שפרשה, הגיעה למקום הראשון בקרב רב עם ניקוד של 34,450 נקודות בתרגיל המכריע, ובכך למעשה שחזרה את ההישג של לינוי אשרם מאליפות אירופה בקייב ב-2020.

כמו אשרם אגב, גם המאמנת של אטמנוב היא איילת זוסמן, כאשר איתה חברה בצוות האימון האלופה לשעבר אשרם.

אטמנוב התחילה עם תרגיל אלות טוב מאוד עליו היא השיגה ניקוד 34.300. בהמשך היא קיבלה 33.050 בתרגיל הסרט ואז הבריקה עם 35.100 בחישוק - הציון הכי גבוה שלה בגמר. בתרגיל הכדור שהיה האחרון, היא קיבלה 34.450 וזה הספיק לה בשביל הזהב.

בהמשך זכתה גם הנבחרת הישראלית במדליית זהב במה שהעניק לישראל דאבל ענק בסיום יום התחרויות.

בעוד בתרגיל הראשון, התרגיל המשולב לסרטים וכדורים הנבחרת הישראלית השיגה תוצאה של 33.000 נקודות, בתרגיל השני, תרגיל חמשת הכדורים השיגה הנבחרת תוצאה של 36.950 נקודות, מה שהעניק להן את המקום הראשון ואת המדליה המוזהבת.

המשלחת הישראלית המארחת את האליפות היוקרתית הוסיפה גם מדליית ארד בתחרות המדינתית שכוללת את כל התוצאות יחד, כולל התחרות האישית והקבוצתית ובכך רשמה יום היסטורי וגדול לישראל באליפות אירופה בהתעמלות אומנותית.

שר התרבות והספורט חילי טרופר ברך על ההישגים של המתעמלות הישראלית כשאמר: "שבוע טוב מאוד עם שני השיגים מדהימים לישראל באליפות אירופה הנערכת כאן בארץ!

ברכות לדריה אטמנוב בת ה-16 על הישג גדול עם זכייתה במדליית הזהב באליפות אירופה בקרב רב! דריה הביאה ביצוע מרשים והוכיחה כישרון אדיר. דריה, מדינת ישראל גאה בך על הניצחון החשוב ואני בטוח שזו רק תחילת הדרך עבורך.

ברכות גם לנבחרת ההתעמלות הקבוצתית שזכתה במדליית הזהב בקרב רב והוכתרה לאלופת אירופה. מתעמלות מוכשרות שמוכיחות כיצד כישרון, נחישות והתמדה מביאים להישגים גדולים. גאווה אמיתית למדינת ישראל!".