כוחות צה"ל פועלים בג'נין
כוחות צה"ל פועלים בג'ניןצילום: דו"צ

אחמד אבו זוהרי, פובליציסט פלסטיני המזוהה עם חמאס, אומר כי ארגוני המאבק הפלסטיניים יגיבו על חיסולם בבוקר יום שישי של שלושה פעילים חמושים בג'נין בפיגועים גם בתוך שטח ישראל.

במאמר בעיתון הרשמי של חמאס "פלסטין" (שבת) תחת הכותרת "החיסולים והתגובה הצפויה של ארגוני המאבק" ציין אבו זוהרי, כי ארגוני המאבק הודיעו כי "הפשע הזה לא יעבור ללא עונש והכיבוש ישלם את המחיר", כלומר לא ניתן להרתיע את העם הפלסטיני והחיסולים הם דלק להצתה מחדש של העימות.

לדבריו, "האויב" לא יסוג אלא אם יהיו בקרבו אבידות גדולות ויבוצעו פיגועים בעומק ישראל נגד חיילים ואזרחים.

אבו זוהרי העריך, כי ישראל חוששת מביצוע פעולה נרחבת בג'נין בגלל המשוואה שקבעה חמאס, לפיה פעולה כזו תגרור תגובה צבאית מרצועת עזה שתביא לעימות כולל בו אין ישראל מעוניינת.

לכן, ציין אבו זוהרי, ישראל מקפידה על פעולות נקודתיות בפאתי מחנה הפליטים ג'נין לחיסול או מעצר של פעילים חמושים והריסת בתים.

כדי למנוע מישראל את המשך ביצוע פעולות צבאיות בג'נין המליץ אבו זוהרי על אימוץ דרכי הפעולה הבאות: חיקוי פעולות המאבק בג'נין בשאר המחוזות הפלסטיניים, הסלמת אירועי הירי נגד "הכיבוש" בכל רחבי איו"ש, הקמת גדודים חמושים במקומות נוספים, תגובה על כל פעולה צבאית ישראלית בג'נין ובאיו"ש בכלל, אספקת כסף ונשק לארגוני המאבק החמושים והפעלת ההמונים בעת פעולות צה"ל כדי לסייע ללוחמים הפלסטינים.

אבו זוהרי העריך, ארגוני המאבק הפלסטיניים יחזרו לבצע סדרת פיגועים בשטח ישראל כדי לזעזע אותה מבפנים, לגרום לה להתעורר ממצב "השיגעון" בו היא נמצאת ולהבין שמדיניותה הנוכחית לא תביא לה ביטחון.