רועי עידן
רועי עידןצילום: שלומי יוסף

רועי עידן, האיש מאחורי 'מנאייכ' והיוצר הימני הבולט של התקופה, סיפר בראיון לידיעות אחרונות על שיחת טלפון שקיים בעבר עם נפתלי בנט כשזה האחרון היה שר החינוך.

"הימים ימי פאניקת ההדתה ונפתלי בנט היה אז שר החינוך ושנוא נפשו של השמאל החילוני", נזכר עידן. "אני הורה גנרי לשתי ילדות במערכת החינוך התל־אביבית ומיודד איתו. בתי הגדולה הייתה אז בכיתה ב' או ג' ושאלתי אותה, 'תגידי, למדתם מה זה ארבעת המינים?' התשובה שקיבלתי הייתה, 'כן אבא. אתרוג, ערבה וכסלו'.

"הרמתי טלפון לשר החינוך וסיפרתי לו על השערורייה. תשובתו הייתה, 'תגיד תודה שהיא לא אמרה אתרוג, ערבה וטרנסג'נדר'. ככה שלף מהמותן. זה היה מרשים".

עידן נשאל מה המסקנה והשיב: "שלבנט חייב להיות חוש הומור אם זאת הממשלה שהוא הקים. הצבעתי לבנט בגלגוליו השונים. אבל קרה לו משהו רע מאוד. האיש הזה נוכל, לקח הימור מטורף שהיה ברור שלא יכול לעבוד. הממשלה שלו נידונה לכישלון. את לא יכולה באמת לעשות ממשלה כזאת בישראל 2022. אולי ב־2222".

לדבריו בנט הפר בצורה מוחלטת כל דבר שאי פעם אמר. "עזבי את הבטחות הבחירות. הוא הפר כל דבר שאי פעם אמר בשיחה אישית. זה איש שכל המהות שלו השתנתה. את רואה שהוא עבר איזו מטמורפוזה. זה בן אדם אחר. אתה מסתכל עליו ואומר מי היה הבן אדם שהכרנו כל השנים?".

עידן מאוכזב מאוד מבנט, "אני מרגיש קורבן שלו. קורבן של הונאה". לטענתו "עם שקד זה עוד יותר גרוע. כי בבנט ידעתי שיש שמץ נכלוליות".

לשאלה אם נתניהו יכול להיות שוב ראש ממשלה השיב עידן: "בטח. ובקרוב. לא רוצים את ביבי? תביאו מישהו אחר במקומו. אבל זאת הבעיה האמיתית שלנו: אין".