דורון אלמוג
דורון אלמוגצילום: חיים טוויטו

בעקבות השתתפותו של יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג בכנס רפורמי במהלך השבת האחרונה, העיתון החסידי 'המבשר' יצא הבוקר (א') במתקפה חריפה נגדו על שבחר "בקבוצה שולית שכל מטרתה ככל הגויים בית ישראל", כלשון העיתון.

"חבל שאלמוג שהוא בדרך כלל אדם מוערך, ממהר לתפוס צד רגע לאחר שנבחר עוד בטרם הבין את תפקידו, ולתת רוח גבית לאלו שגרמו וגורמים להתבוללות נוראה בעולם היהודי", טענו בעיתון המבשר. "מצער שאלמוג שנכנס על משבצת מייצגת ומאחדת, בחר בקבוצה שולית שכל מטרתה ככל הגויים בית ישראל".

כזכור, חרף המתיחות הגבוהה בסוגיית הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה, יו"ר הסוכנות היהודית הנבחר, דורון אלמוג, בחר בסוף השבוע האחרון להשתתף בוועידת התנועה הרפורמית בשפיים. "זה המקום הראשון שבחרתי להיות בו לאחר בחירתי", פתח את נאומו יו"ר הסוכנות הנכנס בפני באי ועידת התנועה.

במהלך האירוע הוא זכה לתשואות כשסיפר על בתו הבכורה שעלתה בגיל 12 לתורה בבית כנסת רפורמי. "התמונה של בתנו עם הטלית תלויה בבית", סיפר.

ח"כ משה ארבל מסיעת ש"ס הגיב בחריפות לדברי אלמוג ואמר כי "החנופה המהירה והמיותרת של דורון אלמוג לתנועה הרפורמית מעידה שהוא אינו ראוי לתפקידו החדש. לצערי במקום להיות גורם ממלכתי ומאחד הוא בחר בפילוג".

מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג אמר בתגובה כי "היום התברר כי גם מינויו של יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג נועד לרצות את המיעוט הרפורמי ולכפות על העם כולו עיוות אנטי מסורתי. אלמוג חשף בועידת הרפורמים כי הוא ומשפחתו משתייכים לקהילה הרפורמית.

"הממשלה בראשות חובש הכיפה נפתלי בנט ממשיכה לרסק את הצביון היהודי ולפגוע ברגשותיו של רוב העם היהודי. בושה שאדם דתי כדוגמת ניר אורבך עדיין משמש כתומך לקואליציה שכל מהותה - הרס הדת היהודית וכרסום הצביון".

מנגד, ד"ר יזהר הס, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, הגיב כי "הגינויים האוטומטיים של גורמים חרדים וחרד"ליים לביקור של יו"ר הסוכנות החדש דורון אלמוג בועידת התנועה הרפורמית מלמדים על בורות, טפשות או למצער רשעות. הסוכנות היהודית היא זרוע הביצוע של התנועה הציונית והיא מייצגת את העם היהודי כולו שמליונים רבים ממנו נמנים על היהדות הרפורמית והיהדות הקונסרבטיבית. מדהים עד כמה מי שמדברים גבוהה-גבוהה על 'כלל ישראל', לא מסוגלים להכיר בעובדה שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי, וזה-זה כלל ישראל."