נתנאל ורחלי וייס
נתנאל ורחלי וייסצילום: באדיבות המצולמים

ישנה שאלה שמטרידה אנשים רבים: איך מתחזקים את הזוגיות בתוך כל העומס של החיים?

יתכן וגם אתם נמצאים בשלב הזה של החיים: עבודה עד שעות מאוחרות, לימודים, ילדים, תחזוק הבית, משימות שוטפות אחרות...

ואין זמן לזוגיות!!

כך יוצא שאין מה שייצר הפרייה של הקשר, מאליו יש פחות מעורבות בחיים זה של זו, ונוצרת שחיקה טבעית ולעיתים אף ריחוק.

אז מה ניתן לעשות כדי כן לשמור על הזוגיות מפני השחיקה הטבעית?

1. להגדיר כ"אבן גדולה"

אין מי שלא מכיר את הסיפור על אותו מרצה שהראה לסטודנטים שכשמנסים להכניס הרבה דברים לצנצנת חייבים להכניס דבר ראשון את האבנים הגדולות, אחרת ה"חול" וה"חצץ" לא משאירים מקום למה שחשוב באמת.

השאלה היא האם ובעיקר מה חשוב באמת...

בדקו עם עצמכם בכנות: האם באמת אתם רוצים לפתח את הזמן הזוגי שלכם? או שרק "כי כולם אומרים שצריך"?

נסו לחזק את עצמכם בהבנת החשיבות, ללמוד על חשיבות פיתוח הקשר והשיח, ומתוך כך להעלות אותו בסדר עדיפויות. בסופו של דבר, אנחנו אלו שמנהלים את הזמן של עצמנו ומחליטים אילו תחומים יהיו ה"אבנים הגדולות" שאנחנו מתחילים איתם.

2. מיפוי זמן

נסו למפות את הזמן בצורה אובייקטיבית: מהן שעות היציאה והחזרה הקבועים שלכם? האם יש למשל ערב פנוי, שבלי לשים לב אתם דוחסים לשם משימות אחרות? האם יש יום שיש ערב שתפוס בגלל חוג או פעילות אחרת ואולי בעין בוחנת תגלו שהיא פחות חשובה מהזוגיות?

3. קביעת זמן מוגדר

אחרי שמיפיתם את הזמנים שלכם, נסו למצוא זמן פנוי שתוכלו להגדיר אותו כקבוע. אגב הוא יכול להיות גם חצי שעה של ישיבה משותפת עם כוס קפה ולא מעבר.

4. נעצו ביומן

קבעו ביומן שלכם את הזמן הזה, והתייחסו לזה ממש כמו פגישה בעבודה, חתונה של חבר קרוב או ליל טבילה שאין מצב שאתם דוחים (ואם חלילה אתם מוצאים את עצמכם דוחים גם את לילות הטבילה "כי אין חשק", זה אחת הנורות לבדיקה האם הזוגיות זקוקה להנחייה ועזרה...).

דרך אגב - את התדירות אתם תקבעו: פגישה יומית קצרה, שבועית, דו שבועית, אבל העיקר שיהיה לכם זמן בתדירות גבוהה ומספקת כך שאתם יושבים ונותנים זמן לאני הפנימי והזוגי שלכם!

5. העשירו את הזמן שלכם.

אם אתם מרגישים צורך - נסו לייצר עניין כדי ליצור חשק לזמן הזוגי - למשל לימוד משותף, צפייה בסרט, אטרקציה מחוץ לבית, משחק זוגי (אנחנו כמובן ממליצים מאוד על כרטישיח בשביל זה), משחק כללי (מה רע ברומיקוב למשל? :) ) או כל דבר אחר.

6. לפעמים צריך להתפשר

יכול להיות שעשיתם את כל סעיפים 1-5 ועדיין אין לכם זמן להיות יחד ברמה הכי הכי טכנית שיש, למשל - זוגיות במהלך הצבא, תקופת מבחנים מאוד מאוד לחוצה, חוסר סנכרון בשעות עבודה וכו'. גם אז ניתן וחשוב להמשיך לפתח את הזוגיות גם בדברים הקטנים ביותר, למשל: הודעות קטנות במהלך היום, שיחת טלפון מתעניינת בהפסקת צהריים, ארוחת ערב אחת פעם בשבוע, להשקיע באמת בשבתות משותפת ולא 'לברוח' להורים או לחברים, ולמעשה לזכור שהזוגיות כך כך חשובה כדי לבנות את התא המשפחתי והעצמי שלכם - שבסופו של דבר זה המאמץ הכי הכי משתלם!

המאמר נכתב על ידי נתנאל ורחלי וייס, מנחים ליצירת חיבור רגשי עמוק בזוגיות מפתחי ערכת כרטישיח לשיח חוויתי ומרצים בפרויקט "המגנט" - קהילת הזוגות של ערוץ 7. עדיין לא חברים בפרויקט? הצטרפו עכשיו בקלות בלחיצה כאן - ושדרגו את חיי הזוגיות שלכם>>