ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץצילום: Yonatan SindelFlash90

שר הבריאות, ניצן הורוביץ (מרצ), אומר כי מפלגתו והממשלה עושים כל מאמץ כדי שהקואליציה תמשיך להתקיים מחשש לבחירות חמישיות שיביאו את נתניהו, סמוטריץ ובן גביר לשלטון.

בראיון לרדיו א-נאס (ראשון) אמר הורוביץ לא תצמח כל טובה למדינה מבחירות ואין הוא מתכוון להרים ידיים בניסיון לשמור על המשך הקואליציה והממשלה.

בהתייחסו לחברת הכנסת ממפלגתו, גידא רינאווי זועבי, שאינה רואה עצמה מחויבת להצביע עם הקואליציה, אמר הורוביץ (מבלי להזכיר את שמה), כי זועבי לא נבחרה על בסיס אישי אלא במסגרת מפלגתית, ולכן אם היא מתקשה להצביע עם הקואליציה עליה להתפטר מהכנסת.

הורוביץ ציין, כי המנדט אינו רכושה הפרטי של זועבי ודרך התנהלותה אינה ראויה, פוגעת באמון הציבור ומביאה לחיזוק הימין הקיצוני ולחזרתו לשלטון.

בתשובה לשאלה אמר הורוביץ, כי הוא פגש את זועבי לפני מספר ימים במשרדו בכנסת וכי הוא נמצא איתה בקשר קבוע. לדבריו, במרצ שקלו להכריז על זועבי חברת כנסת מורדת וסוגיה זו תעלה מחר בישיבת הסיעה.

הוא הטיל על זועבי את האשמה המלאה על הסקרים שמנבאים כישלון למרצ בבחירות הבאות בציינו, כי מרצ הינה מפלגה ישרה ואידיאולוגית שלא היו בה בעבר עריקים וגנבי קולות.