מעבירם את הסיב בראשון באבני חפץ
מעבירם את הסיב בראשון באבני חפץצילום: רועי חדי

מהפכת האינטרנט המהיר בשומרון מגבירה הילוך: חברת XFIBER הצטרפה לחברת 019 והחלה אף בפריסת הסיבים האופטיים בישובי השומרון, כחלק ממהפכת האינטרנט המהיר שמוביל ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

כעת פועלת החברה ב-8 ישובים, ובחודש ספטמבר תחבר עוד עשרה ישובים נוספים לסיב האופטי.

הישוב הראשון בו פרסה חברת XFIBER סיבים הינו הישוב עינב בצפון השומרון, וכן באבני חפץ, באלון מורה ובאיתמר.

החברה מצטרפת, כאמור, לחברת 019, אשר חיברה כבר את הישובים קרית נטפים, רבבה, פדואל ופועלת בברקן, עץ אפרים ויקיר.

המועצה האזורית שומרון היא המועצה האזורית הראשונה שהחליטה לפעול מערכתית בנושא הסיבים האופטיים בעצמה, ויצאה למבצע חיבור ככל הישובים לאינטרנט המהיר - בלי להמתין לתקצוב ממשלתי. אליה הצטרפו לאחר מכן רשויות רבות.

דגן הגדיר את המבצע כפרוייקט דגל של המועצה, לצד סלילת הכבישים העוקפים, והמועצה משתמשת ביתרון הגודל שלה ופועלת לחיבור כלל הישובים, גם המרוחקים ביותר, לסיבים האופטיים – על מנת לספק תשתיות אופטימליות לכלל התושבים.

הוא הגיע לישוב אבני חפץ יחד עם נציגי הישוב ויש וידאו מאבני חפץ שמתחילים את פריסת הסיבים - יחד עם חברי נציגי הישוב יאיר קינד סגן ראש המועצה, חברי הועד שלומי נויבירט ואלעד פרחי והמזכיר אוריה איילו.
בטקס שהתקיים בישוב, בירך ראש המועצה בהתרגשות את ברכת "הטוב והמיטיב" - ויחד עם נציגי הישוב ובעלי החברה השחיל את הסיב המהיר.

דגן הסביר את המהלך בטקס: "השומרון נמצא בעיצומה של מהפכה – גם בתאורה, גם בכבישים עוקפים ועכשיו גם בתשתיות האינטרנט. אנחנו מניחים כעת את התשתיות שיאפשרו לתושבי השומרון להתחבר לעבודה ולתרבות הפנאי בדיוק כמו תושבי תל אביב, כי אנחנו מרכז הארץ האמיתי".

חברת x-fiber מצטרפת לחברת 019 במבצע חיבור השומרון לרשת הסיבים, למהלך שיזרז את קצב חיבור כלל הישובים לתשתית האינטרנט המהיר - ובמהירות הגדולה ביותר.

חוגגים את האינטרנט המהיר באבני חפץ
חוגגים את האינטרנט המהיר באבני חפץצילום: דוברות מועצת השומרון

חברת XFIBER תחבר את הישובים בשומרון לרשת הסיבים במהירות של החל מ-300 מגה למשפחה, במחיר קבוצתי לתושבי השומרון של 99 ₪ בלבד לחודש, כולל מע"מ.

חברת 019 תחבר את הישובים בשומרון לרשת הסיבים במהירות של החל מ-200 מגה למשפחה, במחיר קבוצתי לתושבי השומרון של 88 ₪ בלבד לחודש, כולל מע"מ.

ישראל אליצור, בעלי חברת XFIBER, אמר: "חברתנו רואה ערך מיוחד בחיבור כל חבלי הארץ לתשתית אינטרנט מהירה, אמינה וחזקה מבוססת סיבים אופטיים. חברתנו נרגשת להיות מחברות התקשורת החלוצות במדינה, אם לא החלוצה שבהן, בפריסת סיבים אופטיים ברחבי השומרון וגאה להיות שותפה למהפכה אותה מובילים במועצה האזורית שומרון לטובת חבל ארץ מיוחד זה. חברתנו רואה בכך, מעבר לאינטרס העסקי - זכות להיות שותפים בעשיית ציונות מתקדמת נוסח 2022".