אוניברסיטת אריאל
אוניברסיטת אריאלצילום: קובי ויצמן

פורום ראשי האוניברסיטאות הכיר היום (ראשון) רשמית באוניברסיטת אריאל שבשומרון וקיבל אותה כחברה מן המניין בוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה).

עד היום היו חברים בו רק שמונה מוסדות אקדמאיים ובהן האוניברסיטאות תל אביב, חיפה העברית בירושלים, בן גוריון בנגב, בר אילן, מכון ויצמן והטכניון.

נשיא אוניברסיטת אריאל פרופ' יהודה שינפלד אמר שצירוף האוניברסיטה לור"ה הוא "צעד גדול לאקדמיה וצעד נוסף לאחדות העם. ההחלטה היא הכרה בתרומתה המשמעותית של אוניברסיטת אריאל לאקדמיה ולמדע".

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב "בוצע. אוניברסיטת אריאל כבר לא 'ילד חורג'; היא התקבלה רשמית לור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות). כולם מכירים את אהבתי לאוניברסיטת אריאל. בזמנו נלחמתי והצלחתי להביא לאישור פקולטה לרפואה אל מול התנגדות מרובה. לפני מספר שנים גם יזמתי את התהליך לצירוף אריאל לור"ה, וגם זה נתקל בקשיים גדולים. בשעה טובה, כעת גם זה בוצע. ככה מזיזים דברים!".

"אני מברכת את ועד ראשי האוניברסיטאות על המהלך המוצדק והחשוב מאוד", אמרה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בתגובה להודעה, "אוניברסיטת אריאל הינה אוניברסיטה עם חוקרים מצויינים והישגים אקדמיים מרשימים. מקומה בור"ה בזכות גדולה, בדומה לכל שאר האוניברסיטאות. זוהי תשובה מוחצת לכל אלו שקראו רק לפני מספר שבועות לחרם על האקדמיה, המסחר והחיים באריאל".

ח"כ שרן השכל, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט מסרה בתגובה להחלטה כי "לא ייתכן שאנחנו נלחמים בחרמות בזירה הבינלאומית ובסוף מגלים כי בתוך מדינת ישראל מתקיים חרם מוצהר נגד מוסדות ציוניים. אוניברסיטת אריאל הייתה מוחרמת על ידי ור"ה במשך שנים. לא אתן למקרים כאלו להתקיים במדינה שלנו".