איסטנבול
איסטנבולצילום: ISTOCK

בישראל מעריכים כי גוברת הסכנה לחיי ישראלים לא רק בטורקיה אלא גם במדינות המפרץ ביניהן איחוד האמירויות ובחריין.

נכון לעכשיו אין איומים קונקרטיים, אבל במערכת הביטחון מאמינים שאם האיראנים משקיעים מאמץ רב כל כך בניסיונות לפגוע בישראלים בטורקיה, ידם הארוכה תגיע גם למקומות נוספים.

גורמי ביטחון אמרו הערב (ראשון) לחדשות 13 כי גם ביממה האחרונה סוכלו פיגועים באיסטנבול, והתקבלו אינדיקציות על ישראלים שהאיראנים מנסים לפגוע בהם.

לדבריהם, בסוף השבוע היו מספר מהלכים משמעותיים, שייתכן כי הצליחו לשבש חלק מהחוליות האיראניות. בכירים ישראלים ביקרו בטורקיה בימים האחרונים, והם חולקים עם הטורקים את המודיעין המאוד מפורט שיש לישראל לגבי אותן חוליות שנמצאות בשטחם של הטורקים.

מוקדם יותר, שר החוץ יאיר לפיד, יצא ביום חמישי לביקור בזק בטורקיה שם יוועד עם מקבילו הטורקי מבלוט צ'אבושלו.

השניים יעסקו בשיתוף הפעולה בין המדינות ובהתמודדות המשותפת נגד האיומים על חיי ישראלים ברחבי טורקיה.

מוקדם יותר שוחח נשיא המדינה יצחק הרצוג מקבילו הטורקי רג'יפ טאיפ ארדואן, ברקע הכוננות לפיגוע טרור נגד ישראלים באיסטנבול.

הרצוג הודה לארדואן על "המאמצים לסיכול פעולת טרור על אדמת טורקיה", והדגיש כי "טרם הוסר האיום". בהמשך דיברו השניים עת התרומה הגדולה של שיתוף הפעולה בין הצדדים ל"אמון הנבנה בין הממשלות והעמים".

הבוקר, בישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה להתרעות על ניסיון לבצע פיגוע איראני נגד ישראלים באיסטנבול ואמר: "נמשיך לפגוע בשולחי המחבלים ובשולחי שולחיהם. הכלל החדש שלנו הוא: מי ששולח - משלם".

ראש הממשלה ציין את הפנייה לאזרחים ושב והזהיר שלא לטוס לטורקיה - בדגש על הבירה. "הסכנה שם עדיין גבוהה. אני קורא לאזרחי ישראל לגלות אחריות אישית ולשמור על ביטחונם".