זאב אלקין
זאב אלקיןצילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר השיכון זאב אלקין אומר כי הוא אינו מתרגש מכוונת הליכוד להעלות ביום רביעי את הצעת החוק לפיזור הכנסת.

"לפי הפרסומים, הכוונה היא רק לשים את זה על סדר היום. זה כבר היה כמה פעמים על סדר היום מאז תחילת המושב. אתם זוכרים שהליכוד ונתניהו הבטיחו שכבר בשבוע הראשון, הכנסת מתפרקת ושיש רוב לפיזור הכנסת", אמר אלקין בראיון ל-103FM.

הוא הכחיש קיום משא ומתן בין תקווה חדשה לליכוד: "אין ולא היה שום מו"מ, כי אין על מה לנהל מו"מ. יש אנשים שנוח להם לדבר על זה, כי זה נוח למכור את זה לניר אורבך, להגיד לו, 'תצביע בעד פיזור הכנסת, זה לא בחירות באמת, בפועל תקום פה ממשלה חלופית, נדע להביא את תקווה חדשה'".

לדבריו, "הרי כל הספינים האלה וההבטחות האלה, הם כל הזמן מפוזרים. אתם זוכרים איך שהבטיחו לכולם שלא תקום פה ממשלה כי בסוף חלק מאנשי תקווה חדשה יילכו עם נתניהו ויקימו איתו ממשלה, ואתם רואים את מבחן התוצאה. במשך כל השנה הזאת, זה כל הזמן נמשך, אגב, זה נכון שכל אחד מאיתנו מקבל הצעות מאוד מפליגות מהליכוד".

אלקין מודה כי הקול המכריע בהצעת החוק על פיזור הכנסת הוא ניר אורבך. "אם הוא יצביע נגד, אז אין להם רוב לפיזור הכנסת. המפתח אצלו. אבל כן, זה החזון שבנימין נתניהו כרגע משווק - כאוס של בחירות ועוד פעם שיתוק ממשלתי. אגב, בחירות, שהוא מנסה להשיג בהן את ה-61 שלו עם בן גביר כדי לשנות פה את כל כללי המשחק ולמלט את עצמו מבית המשפט".

לגבי מצב הקואליציה אמר השר, "אני כמובן הייתי שמח אם הייתה קואליציה יותר יציבה, אבל אני שואל מה האלטרנטיבה".

על קידום חוק הנאשם המיועד למנוע מיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לחזור לרשות הממשלה הוא מבהיר, "אנחנו חושבים שזה חוק שנכון להעביר אותו ואנחנו נמשיך ללחוץ, ואני מקווה שנצליח להעביר אותו, ויפה שעה אחת קודם".

"אם הרשימה המשותפת תלך איתנו, יש לנו רוב. למה אני מסויג קצת? כי אני רוצה להזכיר לך מה קרה בחוק הגבלת הכהונה - היו לנו 60, היינו צריכים עוד אצבע אחת מהרשימה המשותפת בקריאה שלישית והם סירבו להצביע בעד החוק ולכן זה לא עבר", סיכם.