חגית משה
חגית משהיצחק קלמן

יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' חגית משה אמרה הבוקר (שני) כי ח"כ ניר אורבך בחר לאחר שהפסיד בבחירות לראשות המפלגה "לעזוב ולהשאיר את הכל תוהו".

בראיון לספי עובדה וטלי מורנו ב'גלי צה"ל' אמרה משה: "ניר היה 8 שנים מנכ"ל המפלגה ובאמת הפסיד לי בבחירות. הוא בחר ברגע האחרון לקום, לעזוב, ולהשאיר את הכל תוהו, וללכת לרשימת ימינה ברגע שהוא לא זכה בבחירות. אני חושבת שהוא טעה במהלך הזה אבל זה כבר היסטוריה".

ביחס לממשלה הנוכחית היא אמרה: "לא בכדי אני לא שרה בממשלה הזו. אני בחרתי שלא להיות שרה בממשלה הזאת. אני לא חושבת שהתפקיד שלי לתת ציונים לממשלה הזאת, יש דברים טובים שהיא עשתה ויש דברים פחות טובים".

על המשבר של ח"כ אורבך מול הקואליציה אמרה משה: "אני לא חושבת שאורבך צריך לקבל ממני את ההמלצות שלי. אנחנו תמכנו בימינה כשהבית היהודי ידע שני דברים; לא רצינו לבזבז קולות למחנה הימין ולכן החלטנו שלא לרוץ לבד, וברגע האחרון, מכיוון שהיינו עסוקים ממש עמוק במשא ומתן לאיחוד הציונות הדתית עם הבית היהודי. זה לא קרה וברגע האחרון הייתה החלטה אם לרוץ לבד בדקה ה-99 ואולי לבזבז הרבה מאוד קולות למחנה הימין או באמת לתמוך מבחוץ בימינה ולא להביא לקולות שילכו לטמיון. ולכן גם יצא ההסכם הזה".

גורם בקואליציה טוען בשיחה עם ערוץ 7 כי יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך מתואם במהלכיו מול איילת שקד ונפתלי בנט. לדברי הגורם, לפי שעה אין בכוונתו של אורבך להפיל את ממשלת בנט אלא להצטייר כמי שמקים עם שקד ממשלה ימנית חלופית ובכך גם להחליש את מחאת ''הציונות הדתית'' נגדו.

הגורם ציין כי גם ראש הסגל שלכאורה פרש מתפקידו, טל גן - צבי, מעורב "על מלא", כלשונו, במהלכים ומנהל פגישות בין השלושה מאחורי הקלעים.