אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

רבים מבעלי העסקים בארץ אינם מכירים עדיין בחשיבותו המרכזית והעצומה של מיתוג עסקי מקצועי ויעיל, או טועים לחשוב כי מיתוג העסק מסתכם ביצירת לוגו ולא הרבה מעבר לכך.

בפועל, מיתוג מהווה כיום בסיס הכרחי ונחוץ עבור כל מערך שיווק עסקי, ולכן נדרש עבור כל בית עסק או ארגון המעוניין לשווק את עצמו בהצלחה, וליצור מוניטין שיחזיק לאורך שנים רבות.

למה בדיוק מתכוונים כאשר מדברים על מיתוג לעסק? במה מיתוג מקצועי ו"נכון" אמור לבוא לכדי ביטוי ומדוע כל זה חשוב ובסיסי כל כך עבור כל בית העסק?

מיתוג עסקי גורם ללקוחות שלכם לקטלג אתכם ולהסתכל עליכם באופן חיובי ומושך

כשאנחנו מתבוננים על אנשים שאנחנו פוגשים או שחולפים מולנו ברחוב, אנחנו לרוב נוטים לקטלג אותם במהירות רבה ובצורה כמעט אוטומטית ובלתי מודעת, בהתבסס על מאפיינים חיצוניים כלליים דוגמת סגנון לבוש, טון דיבור, שפת גוף וכיוצ"ב. באותו אופן בדיוק אנחנו בונים לעצמנו תמונה מסוימת של בית עסק או ארגון עליו אנחנו שומעים, ותמונה זו היא שתכריע ברוב המקרים האם נבחר לקנות מאותו בית עסק או להיכנס לשיתוף פעולה מסוים עם אותו ארגון, או האם נמשיך הלאה, למתחרים שלו.

בנייה מכוונת על ידי בית העסק של אותה "תמונה" כוללת ומקיפה, אותה יאמצו לקוחות פוטנציאליים וקיימים, היא במובנים רבים התמצית של עולם המיתוג העסקי. לא מדובר כמובן בתמונה פשוטה או חד ממדית, אלא ב"חבילה" שלמה של ממש אשר כוללת מאפיינים שונים רצויים המשויכים לבית העסק, תדמית מסוג זה או אחר אותה אנו רוצים לקשר אל הארגון, ערכים שונים לאורם הוא פועל ועוד.

כלומר, באמצעות תהליך של מיתוג עסקי מקצועי אשר כולל שירותי קופירייטינג ועיצוב, קמפיינים פרסומיים, כתיבה שיווקית ועוד (לכך נגיע מיד) ניתן לייצר תמונה רצויה, חיובית, כוללת ומפורטת אשר תעלה בראשם של אנשים כאשר הם נתקלים בבית העסק שלנו, ולכן תגרום להם מיד לראות אותנו באור חיובי ורצוי.

מיתוג אפקטיבי מאפשר ליצור קיצור דרך של ממש לתודעתם של צרכנים ודעתם הכללית בנוגע אלינו, וכך ליצור בהדרגה תדמית ומוניטין מסוימים עבור בית העסק אשר יאפשרו להגיע לקהלים רצויים ו"לשבות את ליבם" בצורה אפקטיבית יותר.

כיצד נעשה מיתוג עסקי מקצועי ומדוע הוא חשוב כל כך עבור בית העסק?

את חשיבותו העצומה של מיתוג עסקי אפקטיבי אנחנו כבר מבינים – יצירת ה"תמונה" הרצויה מציגה את העסק באור הרצוי ופותחת שווקים פוטנציאליים. במיוחד בעידן של היום בו התחרות חריפה כל כך כמעט בכל תחום שרק ניתן להעלות על הדעת, וכולם ממותגים לעילא (ארגונים ואנשים פרטיים גם יחד, בעידן הרשתות החברתיות...) – אי אפשר לוותר על מיתוג עסקי מקצועי בלי לוותר על אפשרות לקדם טוב יותר את בית העסק.

כיצד נעשה מיתוג עסקי בפועל? ובכן, מדובר כאמור בחלק הבסיסי והחשוב ביותר במערך השיווק והפרסום של בית העסק. התהליך מתחיל בבחירת שם עבור בית העסק, ולאחר מכן בחירה במאפיינים חזותיים שונים אשר מבדילים ומייחדים אותו. את התהליך כולו עושים אנשי מקצוע המתמחים בתחום, בפרט אנשי קופירייטינג ועיצוב (רעיונאים וגרפיקאים) אשר מתמחים גם בייעוץ פרסומי.

הם אחראים לא רק על הבחירות היצירתיות והאומנותיות, אלא גם על הגדרת דרכי פעולה שיווקיות ספציפיות. החל מבחירת סלוגנים ועיצוב באנרים ועד קופירייטינג לרדיו או לטלוויזיה, שימוש בשלטי חוצות, כתיבת מודעות ועוד ועוד.

הצעד החשוב ביותר שניתן וצריך לעשות בכל הנוגע למיתוג העסק הוא לבחור סטודיו לקופירייטינג טוב ומקצועי, אשר גם "מדבר" אליכם מבחינת סגנון. משם והלאה הכל יהיה פשוט וקל יותר.

הקופירייטר (רעיונאי בעברית) בסטודיו, מבין את מכלול התמונה השיווקית (קהל יעד, מסר ומתחרים) והוא האחראי לרעיון של הפרסומת ולכוון שלה גם בכתיבה וגם בגרפיקה. מי שלא יודע בדיוק מה זה "קופירייטר" – מדובר באדם האחראי על המצאת הרעיונות וכתיבת הטקסטים הפרסומיים. לעומתו, המעצב הגרפי (הארט דיירקטור) אחראי על העיצוב הגרפי של הרעיון.

במשרדי פרסום ניתן למצוא גם קופירייטר וגם מעצב גרפי, שמהווים ביחד את הצוות הקריאטיבי. במידה ויש איש קריאייטיב שהוא גם קופירייטר וגם מעצב, הלקוח מרוויח פעמיים: גם חיסכון באיש מקצוע וגם הבנה עמוקה של כל התמונה (טקסט ועיצוב) על ידי אדם אחד.

למידע על מיתוג לעסק ושרותי קופירייטינג היכנסו לאתר קופיארט לחצו כאן