איילת שקד
איילת שקדצילום: Flash90

שלושת בכירי מפלגת ימינה, השרה איילת שקד, סגן השר אביר קארה ויו"ר הסיעה ח"כ ניר אורבך הודיעו לראש הממשלה נפתלי בנט כי יפילו את הממשלה אם יקודם "חוק הנאשם" שימנע מנאשם בפלילים לכהן כראש הממשלה.

גורם בימינה אמר לערוץ 7 כי "כל עוד הקואליציה מתפקדת וכל המפלגות מחוייבות זו לזו החוק לא יעלה".

כבר אתמול הסביר ראש הממשלה לראשי הקואליציה כי התוצאה של העלאת החוק להצבעה היא נפילת הממשלה והליכה לבחירות, ולאור ההודעה של אנשי מפלגתו בנט מבין שלא יוכל לתת יד להעברת ''חוק הנאשם'', חוק שחשוב במיוחד לגוש השמאל-מרכז בממשלה.

נזכיר כי שלישיית קארה-שקד-אורבך שקלו אפשרות להתפצל מסיעת ימינה כדי להגיע כגוש של שלושה לליכוד. בליכוד מוכנים לפי שעה 'לקבל' חבר כנסת אחד ולשריין לו מקום ברשימה לכנסת.

הניסוי נכשל?

גורם פוליטי בכיר בממשלה התייחס היום (שני) למשברים התכופים בקואליציה ולחוסר היציבות של ממשלת בנט-לפיד. "הניסוי נכשל? הניסוי הצליח", אומר הגורם הבכיר, "האם אנשים עם דעות מנוגדות יכולים לשבת יחד? התשובה היא כן".

"לא יודע מה ילד יום", הוא מוסיף ומבהיר, "כל יום ושבוע נוסף זה נטו לטובת מדינת ישראל".

בעניין השותפות עם רע"מ מבהיר הגורם: "הדרך של מנסור עבאס פרגמטית, הלוואי שכולם היו כמוהו, אבל המצב האופטימאלי זה שהוא בקואליציה אך הממשלה לא נשענת עליו."

"לנו יש ממשלה מתפקדת והממשלה הקודמת לא תפקדה", מדגיש הגורם, "במידה ויהיו בחירות אני לא אופטימי - אני לא רואה איך אחרי הבחירות תהיה ממשלה. עכשיו יש ממשלה מתפקדת על מלא".

הגורם הבכיר מתייחס גם לאפשרות שראש האופוזיציה נתניהו יקבל את השילטון לידיו ואומר: "התנהגותו של נתניהו כרגע היא נוראית. הוא אומר: 'אשרוף את המדינה אם לא תתנו לי את המדינה'. לתגמל אותו על התנהלות כזאת זה לא נכון. עם זאת, גם הבחירות זה לא דבר טוב. לכן נלחמים על קיום הממשלה הזאת".

לסיכום אומר הגורם: "לא יודע מה האופק, אנחנו עובדים ברמה של יום ביומו. אנו רוצים להספיק דברים ככה שאם יהיה קיפאון של בחירות, אז שנספיק להוציא דברים לדרך לפני זה".