שר הרווחה מאיר כהן עם הרב מנדי בלוי
שר הרווחה מאיר כהן עם הרב מנדי בלויצילום: באדיבות המצלם

משרד הרווחה קבע כי ארגון כולל חב"ד יפעיל את המיזם הלאומי לביטחון תזונתי ב-5 השנים הבאות.

המיזם הלאומי לביטחון תזונתי החל ביוזמתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, כאשר בתפקידו כשר הרווחה לפני למעלה מעשור, קבעה הועדה שהקים - כי המיזם הלאומי לביטחון תזונתי הוא הפתרון הטוב לבעיית הרעב במדינת ישראל.

כעת, לאחר 6 שנים בהן המיזם הופעל בהצלחה כפיילוט ברשויות השונות – החליט שר הרווחה מאיר כהן, לשלש את מספר המשפחות הנתמכות ובכך להביע אמון בהצלחתו וביעילותו של המיזם.

היקף הסיוע של המיזם יעמוד ב-5 שנים הקרובות על כ-750 מיליון שקלים - 470 מיליון שקלים מתקציב משרד הרווחה, 75 מיליון שקלים מתקציב הרשויות המקומיות, וכ-220 מיליון שקלים מתרומות וקרנות.

הסיוע במסגרת המיזם, כולל סיוע בשווי של 6000 שקלים למשפחה לשנה, הכולל: כרטיס מזון ואספקת פירות וירקות במשלוח ישיר לבית המשפחה. המיזם כולל גם סדנאות להעצמת המשפחות וסיוע למיצוי זכויות. כעת יורחב המיזם ל-237 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.

במסגרת המיזם ובהתאם לתקציב המדינה, יהיה ניתן להרחיב את המיזם לסכום של 300 מיליון שקלים בשנה (סך הכל 1.5 מיליארד ב-5 השנים הקרובות), בתלות בתקציב המדינה, מה שיאפשר להגדיל את מספר המשפחות הנתמכות במסגרת המיזם.

המיזם כולל לראשונה גם סיוע בחלוקת תמ"ל (תרכובות מזון לתינוקות) לתינוקות ממשפחות נזקקות, בהיקף של 7 מליון שקל לשנה. "אנחנו מודים לשר הרווחה מאיר כהן, ששם את המיזם בראש סדר העדיפויות כפיתרון למשפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי חמור", אמרו הרב שלום דוכמן והרב מנדי בלוי מהנהלת 'כולל חב"ד'.