ד"ר אדי כהן
ד"ר אדי כהןצילום: באדיבות המצולם

המזרחן ד"ר אדי כהן שיגר לחלל האינטרנט אתגר לעולם הערבי: פרס של מאה אלף דולר למי שיחשוף את שמו של נשיא פלסטין בזמן כיבושה של פלסטין בידי ישראל. זאת על מנת להוכיח שמדינת פלסטין לא הייתה קיימת מעולם.

שוחחנו אתו על האתגר, על התגובות ועל התכניות הפוליטיות שלו עצמו והוא מספר כי נפתח לו חיסכון מסוים והוא החליט להעניק אותו "למי שייתן לי שם של נשיא ורמטכ"ל פלסטיני כשישראל כבשה את פלסטין". התגובות שקיבל על הציות הן עד כה ברובן השמצות קללות ותמונות של היטלר. עם זאת יש הסבורים שהנשיא הפלסטיני ממנו נכבשה פלסטין הוא יאסר ערפאת, אך במענה הוא מזכיר להם שערפאת מגיע במקום ממצרים וכלל לא מארץ ישראל, ואז "הם שותקים".

"שטיפת מוח היא מקצוע", אומר ד"ר כהן. "אמרו להם שהייתה מדינת פלסטין ושהיהוד כבשו את פלסטין ולכן אתגרתי אותם שאם כבשנו אותם אז מי נלחם נגדנו ואין תשובות רציניות. לא מדובר בבורות אלא בשטיפת מוח. זה מה שלימדו אותם בבתי ספר בתקשורת ועוד. זו מערכת שלמה שעסקה בכך".

עם זאת מציין ד"ר כהן כי האינטלגנציה הערבית יודעת את האמת "ולכן האינטלגנטים לא ענו לי. האנשים המוכרים עם חשבון רשמי בטוויטר לא עונים. יש לי חצי מיליון עוקבים, בהם גם נסיך סעודי, והם לא עונים".

על הסיכוי לשינוי עמדה בתפיסה המוסלמית, אומר ד"ר אדי כהן: "זה רק אחד הציוצים שאני מצייץ כדי להעיר אותם. יש לי מאות סעודים שמשתתפים בהרצאות הזום שלי באינטרנט, ואני עושה מולם הסברה. אנחנו רואים תוצאות להסברה הזו. אנחנו אחרי הסכמי אברהם ואנשים מתחברים ומדברים איתי אחרי שבמשך שנים פחדו מהפלסטינים ולא הזדהו ולא דיברו. זה טפטוף מתמשך שמעטים בישראל יודעים עליו אבל מי שעוקב אחרי העולם הערבי מכיר".

עוד חושף בפנינו ד"ר כהן את כוונותיו להתמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת. "מאז ומתמיד אני איש ליכוד. תמיד אמרתי זאת והייתי גאה בזה והפעם אני רואה הזדמנות. הרבה אנשים מבקשים ממני להתמודד".

"ישראל התדרדרה בשנים האחרונות למצב שבו אוכלים אותנו מבחוץ ומבפנים. יש הרבה בעיות מול ערביי ישראל. יש חוקים שצריך לשנות והדמוקרטיה הישראלית צריכה להגן על עצמה עם מערכת חוקים חדשה שיתאימו לאזור שלנו. צריך לחשב מסלול מחדש. רק בערבית אפשר להעמיד את הח"כים הערבים במקומם. חסרים מזרחנים בכנסת", אומר כהן ולמי שממליץ לו לא להיכנס לזירה הקשה של הפוליטיקה ולא להחליף בה את הזירה האקדמית והתקשורתית, הוא מוסיף: "אני מתכוון להמשיך לפעול במה שאני עושה היום. אמשיך בהסברה ובעבודה מול ערביי ישראל אבל מהכנסת, אם אבחר".