מייק פנס
מייק פנסצילום: רויטרס
לאחר שמועות כי היחסים בינו לבין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עלו על שרטון לאחר שסירב לבטל את תוצאות הבחירות, סגן הנשיא לשעבר מייק פנס טוען: "נפרדנו בצורה ידידותית מאוד".

בראיון שהעניק לרשת "פוקס ניוז דיגיטל" תקף פנס את ממשל ביידן וטען כי ראשי הממשל מנסים לנצל את אירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר בשנה שעברה על מנת להסתיר את כשלונותיהם בתחומים רבים.

"6 בינואר היה יום טרגי. אני יודע שעשינו את המוטל עלינו, ותמיד אהיה גאה בפעילות שלנו. אני לא מתכוון לאפשר לדמוקרטים להשתמש באותו יום טרגי כדי להסיח את תשומת הלב מהאג'נדה הכושלת שלהם או לבזות את כוונותיהם של 74 מיליון אמריקאים שהתגייסו מאחורי המטרות שלנו", אמר פנס.

הוא גם האשים את הנשיא ביידן כי הוא "מאמץ את הפוליטיקה של השמאל הרדיקלי". לאחר מכן התייחס פנס לעימות בינו לנשיא דאז טראמפ סביב תוצאות הבחירות, והגן על החלטתו שלא לבטל את תוצאות הבחירות למרות הדרישה של הנשיא טראמפ. "קיוויתי שבתי המשפט יקחו בחשבון את העובדה שמספר מדינות שינו את כללי הבחירות. אבל בסופו של דבר בתי המשפט העבירו אותם וידעתי שהשבועה שלי ברורה. מילאתי את חובתי על פי החוקה באותו יום".

פנס גם התייחס לשמועות על משבר ביחסים בינו לטראמפ שטענו כי השניים כלל אינם מדברים, וטען כי לאחר אירועי 6 בינואר ואישור תוצאות הבחירות השניים ניהלו שיחה כנה ונפרדו בצורה חברית. "נפרדנו בצורה ידידותית מאוד ב-20 בינואר. אני לא יודע אם הנשיא ואני נראה אי פעם עין בעין את החובות שלי ב-6 בינואר, אבל בעקבות אותו יום טרגי ישבנו ודיברנו על זה. לאחר מכן הפשלנו שרוולים וסיימנו את השבועות האחרונים של הממשל שלנו בעבודה משותפת. נפרדנו בצורה ידידותית מאוד. דיברנו בחודשים לאחר שעזבנו את תפקידנו. אני חושב שבשנה האחרונה כל אחד מאיתנו הלך לדרכו, אבל אני תמיד אהיה גאה בדברים שהשגנו. אני תמיד אהיה גאה ששירתתי לצידו של הנשיא טראמפ".

כאשר נשאל האם הוא עצמו מתכוון להתמודד בבחירות 2024, אמר פנס כי "אני לא עושה תוכניות לטווח ארוך. ראשית עלינו לנצח בבחירות אמצע הקדנציה".