בראיון לערוץ 7 לרגל יום השנה לפטירתו ה-12 של אביו, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, מתייחס הרב שמואל אליהו לדמותו הייחודית והשפעתה על עולם התורה גם שנים אחרי פטירתו, וגם לאירועים החדשותיים האחרונים בפוליטיקה הישראלית אותם הוא מגדיר כ"ביטוי רצון הציבור וטוב מאוחר מאשר בכלל לא".

הרב אליהו מדגיש כי "לפיד הוא לא נבחר ציבור. הוא אמנם חוקית ראש ממשלה אבל הוא ראש ממשלת מעבר, ושלא יתפתה לקבל החלטות גורליות לגבי עם ישראל. העם לא מאחוריו. סקר מראה שרק 17 אחוזים מהציבור סומכים ואמינים בו. שלא יחשוב שהוא ראש משלה נבחר עם סמכות לפרק ישובים וכדומה".

הרב אליהו במרך על פירוקה של הממשלה ש"נולדה בהונאה. הונו את הבוחרים. הבטיחו דבר אחד והביאו לדבר אחר לגמרי. גם העובדה שלפיד מכהן אינה לרצון הציבור. הבטיחו לציבור שהוא לא יהיה ובסוף שמו אותו. זה דבר שלא ייעשה. אי אפשר להונות כך את הציבור. יכול להיות שאדם מבטיח משהו ולא מצליח לקיים, אבל הונאה כזו בחוצפה ועזות כזו זה פוגע בכל אמון הציבור בנבחרים שלו".

ומכאן לדמותו של אביו, הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שזו השנה ה-12 בלעדיו. "אנחנו רואים שבכל שנה אנחנו יותר ויותר קולטים את הגודל וההשפעה שלו. החידוש שלו בעולם הולך ומתרחב יותר, חיבור בין נשמת התורה לצד ההלכתי של התורה. היום זה דבר משמעותי יותר שקונה שביתה בעולם התורה. אנשים לא רוצים רק את הפנימיות או רק את ההלכה את השילוב שביניהם".

עוד מציין הרב שמואל אליהו את "השילוב בין האנושיות, אהבת ישראל, לבין התורה, את השילוב בין קדושה לתורה, חיבור בין העולם החרדי לעולם הציוני, בין ספרדים לאשכנזים, כל הדברים האלה היו ברב והם מאוד משמעותיים".

בימים אלה שלפני האזכרה עולים ברב שמואל אליהו אינסוף סיפורים הכרוכים בדמותו של אביו. "יש סיפור אחד שתפס את ליבי מהספר האחרון, ה-11, בסדרה 'אביהם של ישראל' שיצא השנה, סיפור שמעיד על הרגישות הזו. אישה אחת סיפרה שהיא באה לרבנית ואמרה שאין לה ילדים כבר הרבה שנים, תבקשי מהרב שיתפלל שיהיו לי ילדים. הרבנית אמרה לה שהיא תיקח אותה לרב. אחזה בידה, דפקה בדלת של הרב ואמרה לאבא הרב בדרכה 'אתה חייב לברך אותה, אין לה ילדים הרבה שנים, היא סובלת', וכשהיא סיימה לומר את דבריה מישהו דפק בדלת. היא הלכה לראות מי בדלת ובינתיים הרב בירך את אותה אישה. אימא נכנסה לחדר ולא ידעה שהרב כבר בירך את אותה אישה ואמרה שוב 'אתה חייב לברך אותה. אין לה ילדים'. לאבא היה חלקיק שניה של מחשבה שאולי יגיד לה שכבר ברך, אבל חשב שהיא רוצה להיות נוכחת ולכן בירך אותה שוב. חודש אחרי זה היא זכתה בהריון ותשעה חודשים אחר כך נולדו תאומים".

לבקשתנו סיפר הרב סיפור נוסף אותו הוא לוקח לעבודתו האישית כמנהיג וכרב. "פעם אימא ואבא ישבו במטבח בחצות אחרי שאנשים הלכו. אימא שאלה מה היה היום ואבא סיפר לה. היא אמרה לו שנכנס אליו שר פלוני. הוא אמר לה שכן. היא שאלה איך קיבל אותו אחרי שעשה כך וכך ואבא אמר לה שחוץ מהדברים הללו עשה אותו שר עוד כמה תקלות בחיים, אבל האחריות שלנו היא לחנך וגם את השר הזה צריך לחנך לחזק ולתת לו כיוון וכח. ברור שהוא עשה טעויות וזה לא אומר שלא נכבד אותו. השיה הזו מאוד חיה בתוכי".

עוד שאלנו את הרב שמואל אליהו אם בצל אדם גדול כאביו יש גם חיים של אב ובן, והוא משיב שהיחסים הם "רק יחסי אב ובן. לקח לנו הרבה שנים לדעת שאבא הוא איש מיוחד. גדלנו עם אבא בצורה הכי טבעית ופשוטה. לא חשבנו שיש משהו אחר. ממתי יש אבא שמתבטל? שכועס? שצועק? אין דבר כזה. אין דבר כזה אבא שלא מאיר פנים. אלה הדברים הפשוטים והטבעיים ביותר שגדלנו עליהם, וכשמתבגרים מבינים שזה לא כך אבל מוטבע בך שזו הנורמה".

"גם אחרי שהוא נפטר אנחנו מתייעצים אתו ושואלים מה הוא היה עושה. הרבה פעמים אני שואל את עצמי ומקבל תשובות ברורות. אני מנסה להיזכר באירוע כזה איך הוא היה מתנהל ולפי זה מחליט", מספר הרב אליהו על הקשר היומיומי עם דמותו של אביו גם כיום.