ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליללא קרדיט צילום

ציפי חוטובלי

שגרירת ישראל בלונדון

מבלי משים, ואולי בגלל שהיא מכהנת כעת בתפקיד דיפלומטי מעבר לים, חמק שלא בצדק מציפי חוטובלי התואר 'הפוליטיקאית הבכירה של הציבור הדתי־לאומי'. מאז שמונתה לשגרירת ישראל בלונדון היא אומנם לא נמצאת במערכת הפוליטית שלנו, אבל נוכחותה הורגשה בה בשנים שקדמו למינויה לתפקיד הדיפלומטי המשמעותי.

חוטובלי הייתה יכולה בכלל להיות במסלול שונה לגמרי. היא סיימה בהצטיינות תואר ראשון ושני במשפטים ואף למדה לדוקטורט, אבל ריאיון אחד שעסק בימי הרווקות שלה בשנת 2006, הביא את העיתונאי דן מרגלית לצרף אותה לפאנל התוכנית 'מועצת החכמים' בערוץ 10.

התהודה התקשורתית לא נעלמה מעיניו של יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו, שהזמין אותה להתמודד בפריימריז של המפלגה. היא זכתה במקום ה־18 ונכנסה לראשונה לכנסת בשנת 2009, כשהיא בת שלושים ונחשבת לצעירת חברי הכנסת ההיא. ההתקדמות שלה בסולם הפוליטי הייתה מהירה. בתחילה כיהנה כיושבת ראש של ועדות בכנסת, אחר כך כסגנית שר התחבורה וסגנית שר המדע. הקידום המשמעותי שלה היה בכנסת ה־34, שבה כיהנה כסגניתו של שר החוץ נתניהו וניתנו לה סמכויות משמעותיות. אחר כך שימשה לפרקי זמן קצרים בתפקיד שרת התפוצות ושרת ההתיישבות, עד ליציאתה לכהן כשגרירת ישראל בממלכה הבריטית המאוחדת.

חוטובלי בת 43, נשואה ואם לשלוש בנות, הביאה איתה לפוליטיקה רהיטות שלא תמיד הייתה שם לנציגות הדתית־לאומית. היא ייצגה לאורך שנותיה בכנסת גישה ימנית בלתי מתפשרת וגם הגיעה איתה להישגים.

11 שנים היא כיהנה בכנסת, ועל פי הערכות, בתום כהונתה בלונדון היא עתידה לחזור לליכוד. חוטובלי גם אינה מסתירה ששאיפתה היא לחזור מבריטניה לעמדת השפעה במערכת הפוליטית הישראלית לעוד שנים רבות.

***