אמילי עמרוסי
אמילי עמרוסיצילום: טל עבודי

אמילי עמרוסי

עיתונאית וסופרת

אמילי עמרוסי הפכה לשם נרדף לעיתונאית דתית וימנית. במהלך השנים קולה, שהפך למוכר מאוד בטלוויזיה וברדיו, הפך להיות חלק בלתי נפרד מהנוף התקשורתי, וזה קרה גם בשנים שבהן התקשורת ברובה צבעה את עצמה בגוונים מסוימים מאוד.

עמרוסי היא בוגרת בית הספר לעיתונות ותקשורת 'כותרת'. אחרי ששימשה עורכת משנה ביומן הבוקר של גלי צה"ל, החלה בשנת 2003 לעבוד ככתבת לענייני יהודה ושומרון בחדשות 10. במשך שנתיים הייתה קול ייחודי יחסית בערוץ והפכה לחלק משמעותי ממנו.

בינואר 2005, במהלך המחאה נגד תוכנית ההתנתקות, מונתה עמרוסי לדוברת מועצת יש"ע וניהלה את מערך הדוברות והתקשורת של מתנגדי ההתנתקות ופינוי עמונה. לאחר מכן שימשה יועצת בתחום התקשורת ויחסי הציבור, ובמקביל הגישה תוכניות רדיו ברשת ב'.

במשך יותר מעשור כתבה בעיתון 'ישראל היום' טורים אישיים במגוון רחב מאוד של נושאים והמשיכה להביא בראיונות ובכתבות את הזווית הייחודית שלה בניסוח קולח ומדויק.

היא הגישה את יומן הערב וכיום מגישה תוכנית אישית שבועית ב'כאן ב'' של תאגיד השידור הישראלי, עוסקת בהעברת סדנאות כתיבה רבות וכותבת ספרי ילדים ופרוזה, ובהם 'תריס' בהוצאת זמורה־ביתן, 'איך באים ילדים לעולם' והסדרה שהפכה לרב־מכר: 'הפרשה - פרשת השבוע לילדים' בהוצאת ידיעות ספרים. במקביל היא מנחה טקסים ואירועים ומרצה בנושאי עיתונות ועוד.

עמרוסי בת 43, נשואה נישואים שניים לשייקה הולנדר ואמא לארבעה, תושבת ירושלים.

***