אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

בעקבות עיצומי המורים החליט שר האוצר אביגדור ליברמן כי פעילות הקיץ בבתי הספר ובגנים תתוקצב כבר מיום ראשון הקרוב, עוד לפני תחילת החופש הגדול.

למעשה, המדינה מקדימה את התקציבים שיועדו לפעילויות הקיץ בשבוע כדי לא להיות תלויה במורים ששובתים בימים האחרונים.

"ההחלטה נבעה כהפקת לקחים מתקופת הקורונה והבנה בדבר חשיבות השמירה על השגרה ומניעת הפגיעה הקשה בתלמידים ובהורים כאחד", נמסר ממשרד האוצר. "זאת, בנוסף לשביתות ושיבושים הרבים של הסתדרות המורים שפוגעים במערכת החינוך ומונעים את סיומה של שנת הלימודים כראוי".

ליברמן אמר כי "בעיצומו של המו"מ בין משרד האוצר להסתדרות המורים, בוחרת ההסתדרות בדרך הקלה של השבתת מערכת החינוך, במקביל לניהול משא ומתן. לצד הדאגה לציבור המורים אנחנו חייבים לדאוג גם להורים ולתלמידים ולכן נממן החל מיום ראשון הקרוב פעילות קיץ בבתי הספר כך שהמשק יוכל להמשיך לפעול כסדרו".

שר החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה כי אם האוצר היה מסכים להיפגש מיד עם המורים - השביתה הייתה נמנעת והלימודים היו מתקיימים כסדרם. "משרד החינוך פעל בכל דרך כדי למנוע את השביתה היום אך האוצר התבצר בעמדתו", אמרה שאשא ביטון. "במשך חודשים ארוכים אני בתוך המשא ומתן ויודעת שהצענו פתרונות להכל. אפשר להגיע להסכם וגם האוצר יודע זאת''.

שאשא ביטון הדגיש: ''בלי מורים במערכת לא נוכל לשמור בשנים הקרובות על יציבות ושגרת לימודים שחשובות כל כך לכולנו. האוצר מהתל בציבור. עוד היום אפשר להיפגש ולמנוע את הכאב מההורים והתלמידים."

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד קראה לשר האוצר ליברמן לשבת כבר היום לשולחן המו"מ. "אני בטוחה שאם שר האוצר ליברמן יישב עם שרת החינוך, המנכ"לית, הממונה על השכר ואיתי בשולחן אחד - נצליח להגיע להסכם שכר. כך נימנע מימי שביתה נוספים ונציל את מערכת החינוך מקריסה ומנטישה המונית של עובדות ועובדי הוראה".