שופטי העליון
שופטי העליוןצילום: חזקי ברוך

הנהלת בתי המשפט פרסמה היום (חמישי) את רשימת המניעויות המועדכנת של שופטי ורשמי בית המשפט העליון.

אל הרשימה התווספו ניגודי העניינים של ארבעת השופטים שמונו לפני כארבעה חודשים, השופטת גילה כנפי-שטייניץ, השופט חאלד כבוב, השופט יחיאל כשר והשופטת רות רונן.

השופטת כנפי-שטייניץ פסלה עצמה, מלדון בעתירות בהן מעורבת מפלגת הליכוד או סיעת הליכוד בכנסת, זאת בשל העובדה שהיא נשואה לח"כ יובל שטייניץ מהליכוד.

השופט כבוב פסל עצמו, בין השאר, מלדון בערעורים בהם מייצג עו"ד בועז בן צור, המשמש בין השאר כפרקליטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

לרשימה המלאה לחצו כאן

השופט כשר הגיש את רשימת ניגודי העיניינים הארוכה ביותר, ומנה בה יותר מ-130 חברות ותאגידים בישראל ובעולם. בין השאר הוא הצהיר על ניגוד עניינים עם חברת "Booking.com", איביי ישראל, פייפל, בנק דיסקונט, בנק הפועלים, בנק לאומי, הסוכנות היהודית ועוד.

השופטת רונן הפתיעה כשלא מנתה ברשימת ניגודי העניינים שלה את הקרן החדשה לישראל, למרות שבעלה היה בעבר חבר הנהלת הקרן ואף תרם לקרן החדשה מאות אלפי שקלים.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מצער ומקומם שבעיני בית המשפט העליון, זה שבן הזוג שלך תרם מאות אלפי שקלים והיה חבר ההנהלה בכיר לא מהווה כלל ניגוד עניינים. מדובר בהחלטה הזויה. אין כל ספק שכל פסיקה של השופטת רות רונן בכל אחד מתיקי ארגוני הקרן החדשה שעותרים מאות פעמים בשנה לא תתקבל בציבור ומבחינת הציבור יהיה ברור שהשופטת נטתה לטובת הצד השני. אנחנו קוראים לשר המשפטים גדעון סער להתערב בדבר עד שהחלטה המבישה הזאת תשונה".