דגן ושלגומי
דגן ושלגומיצילום: דוברות

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן קיים שלושה ימים מרוכזים של פעילות הסברה באירופה אשר במהלכם נפגש בין היתר עם ראש ועידת האימאמים בצרפת האימאם הבכיר חסן שלגומי, שנאבק בשנים האחרונות נגד תנועת ה-BDS ולמען מדינת ישראל.

השניים שוחחו על חשיבות העבודה המשותפת בין הצדדים וכן על אזורי התעשייה המשותפים בשומרון, בהם ביקר בעבר שלגומי בביקור שערך לו דגן בשומרון, יחד עם ארגון ההסברה אלנט.

"יש לי את הכבוד להיפגש עם אדון דגן, ראש מועצת שומרון", אמר האימאם שלגומי בעת המפגש עם דגן. "שלום, סלאם עליכום, ברוך הבא לפריז ולצרפת. כמו שאתם יודעים זה הזמן לאחווה, לרעות, לדיבור משותף ולדיאלוג. אין כמו השלום. השנאה, הטרור והרציחות, אי אפשר להצדיק את זה לא בשם סיבה ולא בשם הדת. צריך לדבר וצריך לדחוף את העולם שלנו לעבר השלום", אמר השייח שלגומי.

לדבריו, "הדבר החשוב ביותר כדי ליצור עולם של שלום הוא לעבוד יחד וליצור דיאלוג. צריך לחנך את ילדינו יחד ליצור עולם טוב יותר. הילדים של יצחק והילדים של ישמעאל יכולים לחיות יחד זה לצד זה באחווה ובדיאלוג, ללא שנאה וללא אלימות".

דגן הודה לשלגומי על האירוח ואמר: "חשוב לי לומר לך שאני מאוד מעריך אותך, אתה מעורר השראה גם בצרפת וגם בישראל. הפעילות שלך והרוח שלך מביאה הרבה תקווה גם ליהודים וגם למוסלמים. אני מברך אותך שיהיה לך הרבה כוח ושנצליח לעבוד ביחד".