חבר הכנסת יעקב אשר מ'יהדות התורה' מספר בראיון בעמדת ערוץ 7 בכנסת על תחושותיו בימי הטלטלה הפוליטית הפוקדת את ישראל. להערכתו הניסיונות להרכיב ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית אינם ריאליים.

"כולם חושבים שנכון יותר להקים ממשלה חלופית עכשיו, אבל לשאלה מה טבעי יותר עוד קודם לפניה לגנץ, אני חושב שזה אמור להיות סער, שקד, אנשי ימין ואנשי מסורת. כמעט עם כל אנשי תקווה חדשה וימינה יהיה הכי קל להגיע לקווי יסוד בנושאי דת ומדינה וימין. זה הכי הומוגני", אומר אשר הרואה בפניה לגנץ קלף נוסף אך כזה שנכון לעכשיו אינו רלוונטי.

"חבל מאוד שזה עדיין לא מוצה. אני קורא לסער ושקד ואחרים, שאני יודע שחלקם רוצים בזה אבל בכל יום עולים על עץ גבוה יותר", אומר אשר הטוען כי לא ניתן להקים ממשלות על בסיס משקעי עבר, זיכרונות, שנאות, קנאות ופסילות. "אני אומר לשני הצדדים, תמחקו מהמחשב את העבר שלכם ובואו נלך קדימה".

על הטענה לפיה היעדרם של החרדים מהקואליציה יצרה את הטלטלה שהחלה בעצם הפנייה לרע"מ, מה שהיה נמנע עם כניסתם לממשלה. "זה נכון כי אנחנו לא מוכרים את האידיאולוגיה שלנו. מר"צ ויש עתיד הם לא הסביבה הטבעית שלנו. הסביבה שלנו היא מצביעי הליכוד, העם שבשדות שמעריך לומדי תורה ואנשי תורה, כך גם חלק מאנשי תקווה חדשה וימינה. יכולנו לעשות הרבה ולהביא הרבה תקציבים אבל לא קונים אותנו בתקציבים ובכסף. יש לנו אידיאולוגיה".

לטעמו של חבר הכנסת אשר יש לעשות כל מאמץ על מנת למנוע הליכה לבחירות שאין לדעת אילו תוצאות יניבו. "אני מקווה שהעם יתעורר ויקבל החלטה נכונה, אבל אם לא, יהיה חשבון נפש עמוק ונצטרך לקבל החלטות קשות", הוא רומז ואינו מפרט.

"אני עדיין קורא לכל אותם אוהבי מסורת ומכבדי מסורת, אנשי ימין שיכולים לשבת באופן טבעי יחד, הרי אין שום סיבה שיואב קיש לא יוכל לשבת עם שרן השכל, זה כל כך טבעי. אפשר וצריך לסגור את הדברים האלה. הליכוד צריך לעשות זאת בראש ובראשונה ואנחנו יחד עם הליכוד הולכים הלאה. אנחנו שייכים לציבור המסורתי של הליכוד".