בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית, טוען כי ראש הממשלה נפתלי בנט "דוהר לבחירות" כדי שלא תוקם ממשלה בכנסת הנוכחית.

בראיון לרשת ב' אמר סמוטריץ' כי "כל הצדקת בנט להפניית העורף שלו להבטחות, לערכים ולבוחרים הייתה שצריך יציבות. עכשיו הוא דוהר לבחירות הכי מהר שאפשר כדי שאף אחד לא יצליח להרכיב ממשלה אחרת. זה חושף את הצביעות שלו. אני עם עבאס לא אשב בקואליציה, לא מוכן להיות תלוי בהם".

סמוטריץ' לא מתרשם מהדרך הג'נטלמנית שבה בנט מעביר ללפיד את המפתחות ללשכת ראש הממשלה, "מה ג׳נטלמני בלתקוע סכין בגב לאילת שקד ואביר קארה, ולתת להם לשמוע מהתקשורת שיש בחירות?".

בעקיצה לליכוד אמר סמוטריץ' כי ''אני כשר תחבורה של עשרה חודשים, נתתי למגזר הערבי בתשתיות וכבישים מה שקודמי ישראל כ"ץ לא נתן להם עשר שנים''.

"אנחנו הופכים כל אבן כדי להצליח לעשות את זה. ואני קורא לחברי הכנסת - תבינו שיש מדינה לנהל ותבינו שיש אזרחים שמצפים מאיתנו לגלות אחריות. אני עובד על זה מאוד קשה ומוכן לעשות הרבה מאוד ולשלם מחירים ברמה האישית כדי שזה יקרה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית דוחה את הביקורת על עמיתו איתמר בן גביר, "אני מקווה שאיתמר בן גביר יהיה שר טוב מאד. הוא חכם ומוכשר, ושיח הלגיטימציה הזה מביך ולא דמוקרטי".

"הימין צריך לרוץ בבחירות האלו באפס סיכונים, מכיר את שיקלי וסומך עליו שהוא אחראי, מימין לליכוד יש מקום למפלגה אחת. בנט ושקד ניסו את זה ולא עברו את אחוז החסימה", אמר סמוטריץ'.

בתוך כך, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ ניר אורבך "לוקח את הזמן" וקבע רק ליום שני את הדיון בוועדה על החוק לפיזור הכנסת שאושר אתמול בקריאה טרומית. אורבך מנסה להקים ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית.

לפי הדיווח בישראל היום, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר בשיחות סגורות כי הוא מוכן לוותר על תיק המשפטים ועל זכות הווטו בעניינים משפטיים כדי להימנע מבחירות ולהקים ממשלה בכנסת הזו.

"זו לא העת לבחירות", אמר נתניהו. "הממשלה הנוכחית מפקירה את הנושא האיראני וזה הדבר הכי בהול לטפל בו. כל השאר יחכה רגע".

כזכור, בימים האחרונים מתנהלים מגעים להקמת ממשלה חלופית שתמנע בחירות, אולם עד כה אלו לא נשאו פרי.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני פנה ליו"ר כחול לבן ולשר הביטחון בני גנץ, אך זה סירב לכל ההצעות. בין היתר הוצע לגנץ על ידי הליכוד לשמש כראש ממשלת מעבר וראש ממשלה לאחר שנה, אולם גנץ דחה את ההצעה. גם ניסיונות החיזור אחרי תקווה חדשה לא נשאו פרי, כשבין היתר הוצע לגדעון סער לשמש כשר הביטחון.