מנסור עבאס במליאה
מנסור עבאס במליאהצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התראיין הבוקר (חמישי) בתוכניתם של אודי סגל ודוריה למפל בגלי צה"ל, ואמר כי אתמול פנו אליו גורמים בליכוד בבקשה שייתמוך בחוק בחירה ישירה, והוסיף כי לפני כמה ימים פנו אליו מהליכוד בנוגע לחוק הנאשם.

על הטענות של ח"כ ישראל כ"ץ שאמר כי הוא מתחנן להצטרף לממשלה בראשות נתניהו בכנסת הנוכחית אמר עבאס: "משקר וחי בהזיות".

"בנימין נתניהו שניהל איתי מו"מ והציע לי את הכל אומר היום 'מס עבאס' וקורא לי תומך טרור", אמר עבאס בריאיון, "הוא אומר הרבה דברים, ולכן אף אחד מאזרחי המדינה, כולל תומכיו שאוהבים אותו, לא מאמינים למה שהוא אומר. הוא אמר לי בקולו 'אני יכול לעשות הכל, אני יכול לתת לך את חוק קמיניץ', וזה נכון, אני בהחלט מאמין לו שהוא יכול לעשות הכל. הוא אמר לי את זה בבלפור".

על טענותיו של ח"כ כץ אמר עבאס: "אני מוכן לעמוד למבחן פוליגרף, מה שהוא אומר זה שקר. היו פניות, אבל לא ממנסור עבאס לליכוד. היו שתי פניות - אחת מאחד הבכירים בליכוד שביקש לבדוק את עמדתי בקשר לחוק הנאשם. בעבר היו מדברים על החוק הזה ועל החוק הצרפתי, אז בדקו אם אני מוכן לתמוך בחבילת חוקים פרסונליים נגד נתניהו".

"הפנייה הישירה מהליכוד הייתה ביום שני האחרון, לבדוק את עמדתי בקשר לחוק הנאשם", הוסיף עבאס, "אתמול הייתה פנייה לא ישירה מהליכוד לבדוק את עמדתי לגבי בחירה ישירה לראשות הממשלה. דחיתי את שתי הפניות, בפנייה הראשונה אמרתי להם שאנחנו נתמוך בחוק הנאשם ובפנייה השנייה אמרתי להם שאין סיכוי שנתמוך היום בבחירה ישירה לראשות הממשלה".

"ישראל כ"ץ חי בהזיות", המשיך יו"ר רע"מ, "הוא לחוץ הוא רוצה להיות יו"ר הליכוד וראש הממשלה, ולפני כמה ימים בריאיון בתקשורת היינו כמעט ביחד, ואז הוא העלה את התיעוד שאנחנו תנועת האחים המוסלמים ושאנחנו רוצים לחסל את מדינת ישראל. השבתי לו שהרי ישבנו במשרד האוצר יחד ודנו בנושאים שונים. גם בזה הוא משקר - אנחנו לא תנועת האחים המוסלמים".

"אנחנו תנועה אסלאמית מקומית", הסביר עבאס, "שומרת חוק, שומרת על חוקי ההלכה, משתלבת במערכת הפוליטית ברמות השונות - בכלכלה, בהשכלה ויש לנו גישה פוליטית מאוד חיובית של שותפות וסובלנות. אז שיירגע ישראל כ"ץ ויחשוב שוב לפני שהוא יוצא ומשקר שאנחנו מתחננים אליו. מה אני אדם הזוי? אין סיכוי לזה"