משטרה
משטרהצילום: Hadas Parush/Flash90

בית משפט השלום באשקלון האריך בשישה ימים את מעצרו של הגבר היהודי בן ה-44 החשוד במעורבות בדקירתו למוות של עלי חסן חרב, פלסטיני בן 27, ליד אריאל.

המשטרה מייחסת לחשוד עבירות של רצח ושיבוש הליכי משפט. בית המשפט הטיל צו איסור פרסום על פרטי החקירה, שמנוהלת בידי המפלג לפשיעה לאומנית של המשטרה יחד עם שירות הביטחון הכללי.

נזכיר כי העצור נמצא בצו חריג המונע ממנו להיפגש עם עו"ד. בדיונים ייצג את העצור עו"ד עדי קידר מארגון חוננו.

לטענת הפלסטינים, עלי חרב נהרג בזמן עימותים אלימים מדקירה בידי יהודי באזור הכפר אסכאכא הסמוך לסלפית. מנגד, תושבים יהודים טוענים שהותקפו באבנים בידי פלסטינים, ברקע סיור שערכו לקראת הקמת מאחז במקום.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו תקף את מעצרו: "החשוד הגיע היום לתחנת המשטרה כדי למסור עדות, שלא נאמר תלונה על קרות האירועים אתמול באירוע הקשה שהתרחש. להבנתנו מדובר באירוע שרק בנס יהודים ניצלו. היה ארוע קשה של תקיפה של ערבים כנגד יהודים והדבר הזה הוא דבר שמתמשך בחודשים האחרונים.

''אני חושב ששירותי הביטחון בראשות השב"כ והמשטרה איבדו את הצפון", תקף קידר, ''במקום לבסס את המשילות ואת הביטחון של האזרחים היהודים שדמם הפקר, הם עוצרים אדם שלמיטב הבנתנו חף מפשע שהגן על 20 ילדים. אנו מקווים מאוד שבית המשפט יורה על ביטול מניעת המפגש ועל שחרורו מהמעצר".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "שוב ושוב פורעים ערבים תוקפים יהודים ומנסים לעשות בהם לינץ' והמשטרה עוצרת את הקורבן ולא נוגעת במחבלים. אתמול הותקפה קבוצת צעירים יהודים ליד אריאל באירוע שבנס לא הסתיים בנפגעים יהודים. אף אחד מהפורעים לא נעצר. רק יהודי שנחקר עכשיו בשב"כ כאחרון העבריינים ומנוע מפגש עם עו"ד. סדום".