להחזיר קולות מהעבר?
להחזיר קולות מהעבר?צילום: iStock

אמזון הודיעה על עדכון חדש לאלקסה, ה"עוזרת הקולית" הווירטואלית של החברה, ועוררה סערה ברשת.

בדומה לעוזרות קוליות אחרות, כמו למשל סירי של אפל, אלקסה מסוגלת לבצע פעולות ולהקריא טקסטים שונים. אמנם, אמזון חשפה בכנס re:MARS 2022 כי בקרוב אלקסה תוכל להקריא בכל קול שתרצו- כולל קולות של אנשים שכבר אינם בין החיים.

בהדגמה בכנס, הראו כיצד ניתן לבקש מאלקסה לקרוא את סוף הסיפור הקוסם מארץ עוץ "בקול של סבתא" ובכך לשמר את קולה למרות שהיא כבר איננה איתנו. בכנס נאמר כי חלק גדול מבניית האמפתיה בין המשתמשים לבין אלקסה נובע מהיבטים אנושיים שניתן למצוא בה- כולל הקול בו היא משתמשת.

על מנת להשתמש בקול של הסבתא, כל מה שצריך הוא הקלטה של פחות מדקה בה הסבתא מדברת- ותוכנת האינטליגנציה המלאכותית תצליח לבנות את שאר ההיבטים של הקול שלה.

חלק גדול מהגולשים טענו כי מדובר בעדכון מזעזע ושהוא גם עלול לפגוע ביכולת של האנשים להשלים עם העובדה שהקרובים שלהם כבר אינם איתם. מנגד, חלק מן הגולשים דווקא התלהבו מהיכולת להתחבר מחדש גם לאהובים שנפטרו, כשכל מה שצריך זו רק הקלטה קצרה.

מלבד קולות של נפטרים, ישנם גם הצעות להשתמש בעדכון החדש בקולות של מפורסמים או של אחד מבני הבית. חלק מן הגולשים גם העלו חששות מכך שהקלות בה ניתן לזייף קולות של אחרים- עלולה להגביר את האפשרות לזיוף נרחב של סרטוני פייק ניוז עם בעזרת הקלטות של פוליטיקאים או מפורסמים אחרים.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!