הוועדה הציבורית
הוועדה הציבוריתצילום: מפלגת הציונות הדתית

במקביל לניסיונות להקים ממשלה חלופית נערכים במפלגת הציונות הדתית למערכת הבחירות הקרובה ומכריזים היום (שישי) על הקמת הוועדה הציבורית שתסיר ותפקח על תהליך הפריימריז.

במפלגה מקווים שהפריימריז יהיו צעד נוסף לאחדות כלל הגורמים בציונות הדתית ויאפשרו את חיבור המפלגה לציבור שישפיע על דמותה בניגוד למפלגות אחרות אשר מבוססות על נאמנות למנהיג.

חברי הוועדה הם פרופסור אבי דיסקין - מרצה בכיר למדעי המדינה באוניברסיטה העברית, הרב רחמים נסימי - יו"ר רשת הגרעינים התורניים שעלי תורה, שוקי סט - סמנכ"ל כספים במרכז ישיבות בני עקיבא, פרופסור טליה איינהורן - משפטנית, חברת הועדה המייעצת למינוי בכירים בשרות המדינה, יואלה רבינוביץ - יו"ר תנועת. אמונה בפתח תקווה וחברת מועצת העיר לשעבר, שגיא בן לישה - ראש הגרעין התורני בטירת הכרמל ומנכ"ל הישיבה בגבעת אולגה.

חברי הועדה יקבעו את לוחות הזמנים, שיטת ונהלי ההצבעה, מנגנוני הפיקוח, וכבר התכנסו לישיבת עבודה ראשונה.

יו"ר המפלגה ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ מזמין מועמדים אחרים להתמודד מולו לראשות המפלגה - מתוך רצון להיות מחויבים לציבור, ולא לאיש אחד העומד בראשה. במפלגה קוראים לאיתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, להצטרף לפריימריז משותפים. הובטח לו כי אם ייעתר לבקשה, יצורפו חברי ועדה נוספים שיהיו מקובלים עליו.

'"הבטחנו אחדות, דמוקרטיה ופתיחת שורות ואנחנו מקיימים", אמר סמוטריץ׳. "העברנו את המפתחות לציבור ואני קורא לציבור להצטרף ולהשפיע על דמותה ונציגיה של המפלגה. אני מודה לחברי הוועדה שהסכימו להיכנס תחת האלונקה ולנהל את הליך הבחירות הפנימיות ומשוכנע שתהיה כאן חגיגה דמוקרטית של ממש שתביא לרשימה חזקה, מגוונת ומחויבת לציבור ולערכיו".

מנכ"ל המפלגה יהודה ולד אמר: "ראוי הוא הציבור הדתי לאומי והימין האמוני שיהיה לו בית אחד גדול ומאוחד שיכיל את המגוון המיוחד של הקולות שמאמינים בעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. מפלגה שמחוייבת לציבור ולערכים. האמון הגדול שאנחנו רואים מהמוני המתפקדים מבשר על רוח גדולה ותקווה שמפעמת בלבבות, רוח שתוביל הנהגה ושלטון ראויים לעם ישראל".