נטפליקס
נטפליקסצילום: איסטוק

ענקית הסטרימינג נטפליקס הודיעה כי תפטר 300 עובדים בימים הקרובים, לאחר שרשמה בחודש אפריל ירידה במספר הנרשמים לשירותים שלה לראשונה מזה עשור.

הפיטורים החדשים מגיעים לאחר שנטפליקס כבר הודיעה על פיטורי 150 עובדים בחודש מאי לאחר שהדוחות האחרונים הצביעו כי איבדה 200 אלף מנויים ברבעון הראשון של השנה. המשבר של נטפליקס מגיע בעיקר עקב תחרות מחברות סטרימינג אחרות כמו דיסני פלוס וכן Prime Video של חברת אמזון.

למרות זאת, נטפליקס עדיין ממשיכה להיות חברת הסטרימינג המובילה בעולם עם 220 מיליון מנויים.

בניסיון להתגבר על המשבר בוחנים ראשי נטפליקס מספר דרכים חדשות להגדיל את מספר המנויים וההכנסות של החברה, בין היתר על ידי מכירת פרסומות וכן הפסקה של אפשרות שיתוף המנויים. החברה גם הודיעה על העלאת מחירי המנויים שלה במספר אזורים ובהם ארה"ב ובריטניה, מה שעורר זעם והתנתקות של מנויים רבים.

"היום לצערנו שיחררנו 300 עובדים. למרות שאנו ממשיכים להשקיע באופן משמעותי בעסק, ביצענו את ההתאמות הללו כך שהעלויות שלנו יגדלו בהתאם לצמיחה האיטית יותר בהכנסות שלנו", נכתב בהודעת נטפליקס.

טד סרנדוס, המנכ"ל המשותף של נטפליקס, סיפר במהלך כנס בקאן, צרפת, על התוכנית של נטפליקס להוסיף פרסומות תמורת הפחתת מחיר המנוי. "אנחנו לא מוסיפים פרסומות לנטפליקס כפי שאתם מכירים אותה היום. אנחנו מוסיפים שכבת פרסומות לאנשים שאומרים 'היי, אני רוצה מחיר נמוך יותר ואני אצפה בפרסומות'". הצניחה בהכנסות נטפליקס מגיעה גם על רקע ירידה ברווחים כמעט בכל תחומי התקשורת בארה"ב והחשש ממיתון כלכלי קרוב.