הרב דניאל לונצר
הרב דניאל לונצרצילום: אוריה הלר

הרב דניאל לונצר הוכתר אמש (ה') באופן רשמי כרב הישוב איתמר וזאת לאחר פרישתו לגמלאות של רב הישוב הקודם, הרב נתן חי.

בטקס ההכתרה השתתפו הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הרב אליקים לבנון רב השומרון, ראש ישיבת הר המור הרב עמיאל שטרנברג, הרב דוד ג'יאמי, הרב יוסף וייצן, רבני האיזור, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, נציגי ארגון "עשה לך רב" ורבנים ואישי ציבור נוספים.

טקס ההכתרה החל בתהלוכה מביתו של הרב לבית הכנסת שהסתיימה בברכת הרב הראשי לילדי איתמר ולאחר מכן התקיים טקס ההכתרה בבית הכנסת. הרב לאו בירך את תושבי איתמר וציין בדבריו את הקשר המיוחד שלו לישוב איתמר ולשומרון.

צילום: אוריה הלר
צילום: אוריה הלר

הרב נתן חי, רב הישוב היוצא שהקים השנה באיתמר את כולל 'זהב הארץ' ללימוד הלכות התלויות בארץ, הדגיש את הקשר המיוחד שנוצר בין הרבנים ואת מעבר הדורות המבורך. הרב לונצר בירך "שהחיינו" על טלית חדשה שהוענקה לו על ידי ותיקי הישוב והדגיש את התגשמות חזון הנביאים המתרחש בימינו באיתמר ובשומרון. איתמר נמצא בתקופה זו בעיצומו של תהליך צמיחה והתפתחות בבניה, בחינוך ובקהילה והכתרת הרב היא חלק מהתהליך הכללי שנעשה בישוב.

תהליך בחירת הרב באיתמר ארך כשנתיים והוא כלל עבודה קהילתית מעמיקה, שבתות היכרות עם רבנים שונים ובחירת הרב. לפני מספר שבועות, ולאחר שנה של כהונה בתפקיד, קיבל הרב 100% מהקולות לקראת טקס ההכתרה.

צילום: משה רונצקי
צילום: משה רונצקי

ראש המועצה אזורית שומרון דגן ברך אף הוא את הרב לונצר ואמר בטקס: "אני מבקש להצדיע ולהודות מכל הלב לרב נתן חי שליט"א והרבנית מורית על כשלושים שנה של נשיאה בעול, כשלושים שנה של עוגן, וכשלושים שנה שהרב נתן הוא מרכז חי של תורה בישוב, של ההתיישבות, וגם על הגדולה העצומה בתהליך שהרב הוביל של מינוי ובחירת הרב. אני גאה לגור במקום שיש בו רבנים כמו הרב נתן חי, בעוצמת התורה וגם במידות שלו ואשרינו שזכינו. תודה רבה כבוד הרב".

עוד הוסיף דגן במהלך האירוע כי "הישוב איתמר הוא פנינה בשומרון, בישוב איתמר גרים חלוצים, אנשים בני תורה, עם מידות אדירות. לישוב איתמר יש משימה אחת ברורה יחד עם כל יישובי לב השומרון וכל התיישבות בשומרון, להביא לכאן מיליוני יהודים בעזרת השם".

''אנחנו זוכים להשתדל לבנות את ארץ ישראל, מתוך תורה, מתוך הדרה של תורה, מתוך ציות והליכה אחרי תלמידי החכמים. הישוב איתמר זכה, וכולנו בהתיישבות בשומרון, זכינו במנהיגותו של הרב דניאל לונצר שליט"א. מנהיגות של אהבת ישראל, של אור פנים, של אהבה, של גדלות בתורה ואהבה עצומה לארץ ישראל'', כך דגן.

צילום: אוריה הלר
צילום: אוריה הלר