כדורגל
כדורגלiStock

ישחקו הנערים לפנינו. נבחרת הנוער של ישראל בכדורגל רשמה הערב (מוצאי שבת) הישג היסטורי כשהבטיחה את העפלתה למונדיאליטו, מונדיאל הכדורגל לנבחרות עד גיל 20, שייערך בשנה הבאה באינדונזיה.

הנבחרת הישראלית אמנם הפסידה את משחקה הערב מול אחת מאריות היבשת, נבחרת אנגליה המושלמת שניצחה בתוצאה 1:0, אך בזכות ההפסד במשחק המקביל של סרביה, איתה סיימה ישראל בתיקו 2:2, סיימה ישראל את שלב הבתים באליפות אירופה במקום השני בטבלת הבית, לפני אוסטריה וסרביה ואחרי אנגליה.

כאמור, את האליפות הנוכחית פתחה נבחרת הנוער של ישראל בתיקו 2:2 מול סרביה כשספגה בתוספת הזמן את שער השיוויון.

במחזור השני הביסה הנבחרת הישראלית את מקבילתה האוסטרית בתוצאה 2:4, ניצחון גדול שלמעשה הוא זה שגרם לה להבטיח את הכרטיס למונדיאל באינדונזיה לראשונה אי פעם.

לא רק זאת, אלא שנבחרת הנוער מעפילה גם אל חצי גמר אליפות אירופה בכדורגל לראשונה בתולדותיה, שם תחכה לה ביום שלישי הקרוב נבחרת צרפת החזקה עליה מעולם לא גברה.

צרפת נחשבת לנבחרת הטובה ביותר עד כה בטורניר האירופי היוקרתי, כשהיא עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות, עם 11 שערי זכות ו-2 שערי חובה בלבד, בבית בו שיחקה בין היתר מול נבחרת הנוער של אלופת אירופה, נבחרת איטליה שהעפילה גם היא אל חצי הגמר ותפגוש את אנגליה.

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, ברך את נבחרת הנוער על ההישג ההיסטורי: "ברכות לחבורה נפלאה של שחקנים, שרשמה הישג היסטורי עם העפלה לחצי גמר אליפות אירופה והבטיחה את השתתפותה במונדיאליטו באינדונזיה בשנה הבאה. ההשקעה הגדולה וחסרת התקדים בנבחרות הצעירות מצד ההתאחדות לכדורגל, הבנייה הנכונה, הדרך והידע, מניבים פירות מבטיחים. יש לנו הווה מרשים ונעשה הכל כדי שהעתיד יהיה עוד יותר טוב. שבחים לצוות הנבחרות הצעירות בראשות יילה חוס, בוני גינצבורג ומשה סיני וכמובן למאמן נבחרת הנוער אופיר חיים והצוות המקצועי. הנבחרת הקסומה הזאת הוכיחה לנו שחלומות מתגשמים והשמים הם הגבול ואני בטוח שגם בחצי הגמר הם יעשו הכל כדי להעניק לכולנו עוד רגעים של שמחה וגאווה".

גם שר התרבות והספורט חילי טרופר ברך את הנבחרת הישראלית על ההישג האדיר: "ברכות לנבחרת הנוער בכדורגל על ההישג העצום, עלייה לחצי גמר היורו והשתתפות הסטורית במונדיאליטו. הבאתם למגרש נחישות ורוח ניצחון והוכחתם כמה אתם ווינרים אמיתיים. ברכות לכל השחקנים, הצוות המקצועי, המאמן אופיר חיים וכל השותפים. אל אל ישראל!"